Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal flytte i leilighet. Trenger ADSL

Anbefalte innlegg

Skal flytte i leilighet om ca 20 dager og trenger billig rask og bra internett!

Snakka med NGT nå nettopp og de sa de kunne levere 4000/400 dit jeg skal for 588 i måneden og det er med ekstra avgiften som kommer med om du sitter uten fasttelefon.

Noen som vet om noe billigere med samme hastighet? Er NGT noe å gå for?

Så ut som at NGT har sommerkampanje med gratis etablering. De leverer også router kostnadsfritt i månedsprisen. vil dette si at jeg slipper unna med alt utenom månedspris? eller vil det koste meg noen lapper å få alt klart?

Håper på raskt svar

Edit: Har telefonkontakt i leiligheten, men husverten har ADSL selv. Er det mulig å ha 2 abonomenter på samme??

Endret av HiTeCk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NGT er brukbare, om du ikke får problemer og må ringe support. Da kan du risikere å sitte leeenge i kø. Men jeg har selv ngt-bravo abonnement, med 2000/400 kbits fart. Fungerer helt greit, og har utgifter på 398 i mnd, selv uten fasttelefon. Ruter skal være innkludert i etableringa, så du slipper andre utgifter.

Håper det hjalp

Lenke til kommentar

En montør var life saver for meg. Jeg hadde telekontakten i gangen, og trodde alt var klart. Helt til montøren kom å så at kontakten var bare skrudd på veggen, men ikke koblet opp. Ledningen var bare stappa inn. Så uten han hadde jeg sittet der med skjegget i postkassa.

Men jeg har satt opp Tele 2 ADSL hos min mor, NGT hos min søster og Telenor ADSL hos far, uten montør..gikk som bare det.

hmmm..aldri tenkt over at i min familie så har vi spredt oss hos så mange aktører...morsomt.

AKIRA

Lenke til kommentar
En montør var life saver for meg. Jeg hadde telekontakten i gangen, og trodde alt var klart. Helt til montøren kom å så at kontakten var bare skrudd på veggen, men ikke koblet opp. Ledningen var bare stappa inn. Så uten han hadde jeg sittet der med skjegget i postkassa.

Men jeg har satt opp Tele 2 ADSL hos min mor, NGT hos min søster og Telenor ADSL hos far, uten montør..gikk som bare det.

hmmm..aldri tenkt over at i min familie så har vi spredt oss hos så mange aktører...morsomt.

AKIRA

Klarer fint å sette opp selv. Er bare det at det allerede er ADSL oppe hos verten, og er redd det blir konflikter der.

Og om jeg ikke bruker telefonlinjen er jeg helt nødt til å ha montør?

Lenke til kommentar

Mulig du må ha montør. De skal vel egentlig bare "sjekke" linja inn, måtte ihvertfall det hos NGT. Det kan vel by på problemer om begge "kontaktene" kjøres på samme telefonnr/abb (at de er "koblet til hverandre" om du skjønner?) .

Lenke til kommentar

Huff.. Montør koster jo en stor lapp det vel?

NGT Blir det pågrunn av god pris osv..

Snakka med NGT på telefon og de målte mulig linjehastighet til adressen på leiligheten så det er jo klargjort kan vel ikke vere så mye mer da vel?

Får ta meg en telefon til i morgen å prøve å se hva mer de vet :p

Lenke til kommentar
Det skal jo sies at Start leverer 4mbit til hundrelappen mindre.. :)

Om du går innpå å ser hvor mye ekstra du må betale for alt mulig dritt så blir det veldig mange hundrelapper mer..

Ellers hadde det vel funka bra

Jeg sitter på Start ADSL og har ikke sett noe til det ekstra du må betale som du snakker om her..

Lenke til kommentar

Skal du og husverten kjøre hvert deres adsl-abonnement må dere bruke hvert deres lednings-par. Dere kan altså ikke dele samme telefonlinje for hvert adsl-abonnement.

De fleste husstander har to linjer (altså 2 ledningspar) inn, men hvis dette evt. ledige ledningsparet ikke er koblet inn i leiligheten din kan det lønne seg med montør om du ikke har lyst til å ordne det selv.

Lenke til kommentar
Det skal jo sies at Start leverer 4mbit til hundrelappen mindre.. :)

Om du går innpå å ser hvor mye ekstra du må betale for alt mulig dritt så blir det veldig mange hundrelapper mer..

Ellers hadde det vel funka bra

Jeg sitter på Start ADSL og har ikke sett noe til det ekstra du må betale som du snakker om her..

var mer med etableringen jeg tenkte på.. alt koster ekstra ser det ut som.

Og siden NGT har sommerkampanje på fri etablering så må jeg nesten gå for den..

Lenke til kommentar

Hehe, du må for all del ikke regne med at alt er klart om 20 dager. NGT er kjent for å drøye installasjon ut i det uendelige (de brukte 6 mnd på å levere hos meg..) Er vel levering + faktura problemer og lang ventetid på kundeservice som er gjenganger klagene til folk her. Men når det er oppe å går så blir du nok fornøyd :)

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar

Jeg bestilite NGT den 20/6, i "ikke-NGT-land" og den 23/7 kom det montør fra Telavie og installerte. Fri etablering gjorde at jeg sparte cirka 1400 ii årspris i forhold til den neste på prislista.

Så får vi da vel håpe at jeg ikke trenger så mye support da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...