Gå til innhold

Lifebook S7020 bilder/omtale


Q e C

Anbefalte innlegg

Selv om jeg ikke ser for meg at altfor mange får seg S7020 så kunne en liten tråd være greit. Altid moro å få vite tips og råd om hvordan man kan optimalisere pc-en og hva andre synes om den.

Produktbeskrivelse Fujitsu Siemens LifeBook S7020 - Pentium M 760 2 GHz - 14.1" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 30.6 cm x 24.8 cm x 3.4 cm

Lokalisering Norsk / Norge

Mobilteknologi Intel Centrino

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Prosessor Intel Pentium M 760 2 GHz

Cache-minne 2 MB - L2 Cache

RAM 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM ( 2 x 512 MB )

Harddisk 80 GB - 5400 rpm

Optisk lagring DVD±RW (+R dobeltlag) - plug-in modul

Skjerm 14.1" TFT aktiv matrise SXGA+ (1400 x 1050)

Grafikk-kontroller Intel GMA 900

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Trådløs NIC Intel PRO/Wireless 2200BG

Inn-enhet Tastatur, touchpad, rulleknapp, TouchStick

Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz )

Batteri Litiumion

Levetid (inntil) 4.75 time®

Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Fabrikantgaranti 1 års garanti

 

 

Førsteinntrykk:

Lett, liten, behagelig tastatur, flott oppløsning på skjermen, fint design, rask oppstart og generelt rask ved bruk.

 

Rakk ikke å oppdage noe negativt utenom litt varme under venstre hånd (ved mange timers hardt bruk).

 

FSC har god service og pc-en min er inne for å bytte skjerm etter at jeg oppdaget en død piksel.

 

EDIT: Jeg kommer tilbake med mer info om hva jeg synes om pc-en når jeg har brukt den litt. Rakk bare å bruke den noen timer før jeg leverte den inn.

 

 

Tok noen bilder. Når jeg får den igjen kan jeg ta noen bilder ved siden av kjente objekter som Ipod, A4-ark osv. for å gi et inntrykk av strl.

 

Før jeg hadde åpnet pc-en. Batteriet ligger ved siden av.

S7020top.JPG

 

Akkurat åpnet pc-en.

S7020open.JPG

 

Åpnet pc-en og leser kjapt angående lading osv.

S7020manual.JPG

Endret av BrainMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig fin maskin du har fått deg der ja.

fikk selv lifebook 8020 for en tid tilbake, men brukte angreretten pga. døde pixler.

synes min var litt stor og klumpete til å være 15", men din 14" ser ganske sweet ut.

 

ser litt filmer og slikt, synes derfor det er bedre med 15"

 

men denne er jo noe ganske annet

Lenke til kommentar
veldig fin maskin du har fått deg der ja.

fikk selv lifebook 8020 for en tid tilbake, men brukte angreretten pga. døde pixler.

synes min var litt stor og klumpete til å være 15", men din 14" ser ganske sweet ut.

 

ser litt filmer og slikt, synes derfor det er bedre med 15"

 

men denne er jo noe ganske annet

tenker på en 8020 selv?

hvordan var den? bortsett fra død pixel...

 

Stor,støy,skjerm osv?

Lenke til kommentar
veldig fin maskin du har fått deg der ja.

fikk selv lifebook 8020 for en tid tilbake, men brukte angreretten pga. døde pixler.

synes min var litt stor og klumpete til å være 15", men din 14" ser ganske sweet ut.

 

ser litt filmer og slikt, synes derfor det er bedre med 15"

 

men denne er jo noe ganske annet

tenker på en 8020 selv?

hvordan var den? bortsett fra død pixel...

 

Stor,støy,skjerm osv?

eneste jeg stusset på med hensyn til størrelsen var at den var endel lengre i dybden, enn tidligere 15" jeg har hatt

 

fikk ikke brukt maskinen til noen krevende oppgaver egentlig, men vifta var ganske stillegående når den gikk på.

 

he he.. utenom de døde pixlene, så skjermen veldig bra ut.

 

maskinen har kommet veldig bra ut i tester:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115609

 

 

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...A138F319863D8D7

Lenke til kommentar

Takk for det folkens. Veldig fornøyd med designet.

 

Vurderte lenge å gå for enten Dell X1 eller IBM X41, men pga mangelen på DVD spiller/brenner droppet jeg disse.

 

Synes P7010 virker stilig med sin lille strl, men siden dette blir min eneste pc i studietiden følte jeg at jeg trengte en litt større skjerm.

Lenke til kommentar
Gratulerer med pc!

Hvor kjøpte du den? Og hvor mye måtte du betale?

Ser nemlig ut som en utrolig deilig pc...

Takk for det Ezekuel.

 

Selv kjøpte jeg hos advance.no.

 

Men du får den muligens en 100/200 billigere hos både cshop.no og stretto.no.

Sjekk produktguide

 

Selv betalte jeg ca: 18 600,- inkludert frakt (levert på døren 1 dag etter avsending)

Endret av BrainMan
Lenke til kommentar

Har vært nysgjerrig på den pcen i det siste.

Setter pris på d om du legger ut litt erfaringer etterhvert. Lurer nemlig på batteritid og vekt med dvd-brenner montert.

I spesifikasjonen er det oppgitt vekt uten dvd-brenner eller batteri innstallert i modular bay nemlig.

 

Den er litt dyr, men mulig at den er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Har vært nysgjerrig på den pcen i det siste.

Setter pris på d om du legger ut litt erfaringer etterhvert. Lurer nemlig på batteritid og vekt med dvd-brenner montert.

I spesifikasjonen er det oppgitt vekt uten dvd-brenner eller batteri innstallert i modular bay nemlig.

 

Den er litt dyr, men mulig at den er verdt det. :)

Skal skrive litt om hvordan den er så fort jeg får den igjen.

Håper ikke skifte av skjerm tar for lang tid :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk en Fujitsu Siemens S7020 med 1024x768 - skjerm forrig e dagen. Porsessoren er 1,86gHZ, - PM750 tror jeg, - og prisen vel kr 14.000 inkl. mva.

 

Maskinen ser fin ut en, og den kommer sikkert til å fukne bra. Imidlertid er den varm under venstre hånd og vifta starter lett og ofte. Med denne erfaringen ville jeg i alle fall ikke hatt kraftigere prosessor, og skulle gjerne gått ned et trinn på prosessorstigen om det fjernet "den voldsomme" varmen under hendene.

 

En annen ting, - jeg bruker NetCom Connect 3G-kort i maskinen, og nå kjører jeg WLAN og NetCom Connect samtidig. Klarer systemet å optimalisere hastigheten ved å benytte begge tilkoplingnen på en gang på en effektiv måte? :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...