Gå til innhold

Bluescreen ved bytte av CPU og Hovedkort


brageh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-02 09:32, brageh skrev:

Jeg får bluescreen etter å ha byttet hovedkort og cpu

(MSI 6528 og celeron 1.7 Ghz)


Får bluescreen både ved start av win2000 og XP pro


Er det noen tips her...


 

Jeg gikk fra (PIII 1Ghz[husker ikke chihpset]) til Kt266a chipset da hadde jeg det samme problemet som det du har antagelig, så lur som jeg hadde vært så hadde jeg ikke "flyttet" de filene som jeg skulle ha på maskinen så jeg måtte inn i win2k før jeg kunne formatere igjen, påenget mitt her er at det jeg gjorde for å komme inn igjen i windows var at jeg klokka ned igjen XP1700 min ned til 100FSB og skrudde av RAID kontrolleren, da spratt den rett inn i windows, eneste var at den begyndte å legge inn alle driverene på nytt inne i windows.

 

prøv å klokke ned cpu'en

Lenke til kommentar

Får du starta maskina i sikkerhetsmodus ? Det går fint å skifte hk i Windows, men du må huske å fjerne alle enheter i "Enhetsbehandling"... da slipper du bråk med at den har to drivere for samme enhet, drivere til enheters som ikke er der lenger osv osv

 

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE-feilen tyder på at det er noe kødd enten med disken, eller harddisk-kontroller'n ... sistnevnte er jo litt trolig siden du har bytta hk(og dermed også IDE-kontroller).

Diskene dine står ikke direkte på RAID-kontroller'n ?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke startet i sikkerhetsmodus eller noen annen form for modus. Hvis jeg boot'er med win2000-cd

så får jeg bluescreen ved omstart, etter innstalasjon

 

Kommer inn i xp hvis jeg flytter HD til en PC nr. 3

 

Kan jeg løse problemet med boot der????

Lenke til kommentar

Det lureste er å bruke programmet sysprep.

kan lastes her:

http://www.microsoft.com/windows2000/downl...rep/default.asp

 

kjør kommandoen:

sysprep /pnp

før du bytter hovedkort.. da vil windows detektere enheter på nytt (laster "universale IDE-drivere og chipset drivere etter reboot)

 

Man kan også bruke recovery console til å laste ut IDE-drivere osv.. har ikke prøvd dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...