Bob Ibsen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Den beste løsningen i øyeblikket er vel et Asus socket 478 HK, med en ASUS adapter og en Sonoma CPU. Det er bare noen få ASUS-kort som størrer denne adapteren, og det krever litt ekstra å sette sammen. Prosessoren er heller ikke 64-bits, og socketen støtter ikke dual core. Brikkesettene er i865 eller i875, som jeg personlig regner som kurante den dag i dag. Det finnes også hovedkort med ekte 479-socket, slik at man ikke trenger adapter. De fleste av disse hovedkortene har dårlige brikkesett (i855), men ett av dem er basert på i915, og støtter PCIe, samt både DDR1 og DDR2. Det krever mer av brukeren, men Sonoma er ytelsesmessig de beste prosessorene i øyeblikket. Men hvis du skal ha en desktop-CPU med EM64T, dual core-støtte, DDR2, PCI-express og nyeste brikkesett er det altså socket 775 som gjelder. Endret 28. juli 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Trådstarter: Det kommer an på hva du egentlig spør om? Kjappest i SuperPi? Kjappest/best i spill/spilltester? Best mht. minnehåndtering(latency/båndbredde)? Best i multitasking? Støtter "Bob Ibsen" i at det beste valget mht. generell ytelse for Intel pt. er ett Asus HK for S478 som er kompatibelt med CT-479 adapter.. samt en P-M i 7n0-serien... ytelse pr.krone er nok P-M 730 best i så måte... Alle mine "perser" i benchmarks *bortsett* fra PCMark04 (som belønner P4E/HT kraftig) er satt med Asus P4P800 SE m/"Dothan"(Sonoma) 730 i CT-479 adapter (og selvagt.. med ATI X800 XT PE).. Socket-478 og i875-chipset m/PAT er vel fremdeles *minst* på høyde med S775 og de fleste (om ikke alle) brikkesett for denne socket? Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 tenkte på den som javnt over er raskest til alt, men han jeg skal sette opp til spiller nok mest eller sitter på nett og msn (laster ned også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå