Gå til innhold

IE 7.0 beta sluppet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når skal de gi opp IE??

Firefox er framtidens under.

Greit at det eksisterer IE. Det som hadde vært greit da de slutter å støtte Win2000 etter versjon 6.x - det hadde vært om de kunne laget et ordentlig sletteprogram for IE til Windows 2000 og erstattet windowsupdate støtten i IE med et eget program som kobler seg mot update.microsoft.com

Det kan ikke kreve særlig mye å lage et lite bunnsolid program med denne funksjonen. Å kombinere alt for mye inn i IE, og det å ikke gi brukerne muligheten til å "virkelig" kunne velge bort IE er noe av det sprøeste Microsoft har gjort overfor brukerne. Det er min egen mening om den saken.

Da kunne vi blitt kvitt sikkerhetsrisikoen det er å ha IE på Win2000. Siden det kan se ut som de ikke lenger er så ivrige med Win2000 så kan det hende at de som fortsetter med Win2000 må leve med en eventuell sikkerhetstrussel som ikke nødvendigvis blir patch'et av Microsoft.

Windows 2000 er et bra OS, og noen liker det bedre en Windows XP. Et vesentlig poeng er at det koster litt å oppgradere, og når du samtidig er fornøyd med det du har så ...

I samme slengen kunne de gjerne ha laget avinstalleringsrutiner også for WMP og OE. Er det ikke IE og OE som har vært de største sikkerhetsbristene med Windows da kanskje?

Endret av G
Lenke til kommentar
et lite bunnsolid program
Det kan misforstås ... Her burde det ha vært et komma mellom lite og bunnsolid. Nok om det.

Jeg er ellers enig med deg. Det skulle ha vært lettere å avinstallere og bytte ut programmene som følger med Windows, men det er hyggelig at de er der i utgangspunktet, synes jeg.

IE er ganske integrert i hele GUI-et til nye Windows-versjoner, det er noe av problemet. En av grunnene til at Firefox laster litt saktere enn IE er muligens at IE allerede er i bruk av GUI...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...