WingDude Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Er etter hovedkort-havari (i denne tråden) i ferd med å innstallere disker og DVD-rom/brenner på nytt. Lurte i den forbindelse om noen kan komme med en anbefaling hvordan jeg skal koble opp dette for optimal ytelse ? Og eller om jeg burde droppe en disk eller DVD-rom ? Har følgende: Plextor DVD-rom NEC DVD-RW brenner Samsung 160 GB WD 200 GB WD 160 GB Seagate 160 GB Har i tillegg et PCI kontroller kort, som jeg har brukt tidligere, bør jeg fortsatt bruke dette, og hvordan bør så eventuelt dette kobles for optimal ytelse med DVD og disker ? Edit: alle disker er IDE. Endret 28. juli 2005 av WingDude Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det vil gå tregere å overføre data mellom to enheter på samme kabel enn mellom enheter på hver sin kabel. Så det spørs hva du prioriterer overføring mellom. Det er mange som vil hevde at en IDE kanal ikke blir raskere enn den tregeste enheten som er tilkoblet, men det tror jeg ikke stemmer. Uansett, hvis du virkelig vil finne ut av dette så må du nok teste kombinasjonene på ditt eget oppsett. Jeg tipper forskjellene blir heller små. Lenke til kommentar
Knotpong84 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du bør iallefall sette de 2 dvd rom'ene på hver sin IDE kabel, med hver sin harddisk. Det er min anbefaling. Går mye raskere på den iaf da Forsøk og sett hver harddisk på en IDE kabel, og system disk på egen, og den raskeste kabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå