MrVilla Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hei der! Jeg har en win98 stasjonær maskin i nettverk med en winxp bærbar. Etterhvert som jeg har kjørt dette opplegget så har jeg hatt problemer med å starte opp win98 maskinen. Noen ganger så blir den bare stående å surre midt i oppstarten, andre ganger så blir skjermen helt lysebøå med en grønn linje helt øverst. Fatter ikke hva det er som skaper disse problemene, men nå er jeg lei. Skulle starte den opp i går og da var det ikke mulig å kommer frem til skrivebordet, med mindre jeg valgte "Safe Mode". Jeg har prøvd med og uten nettverkskabelen koblet til. Den bærbare har ikke hatt noen problemmer i det hele tatt angående dette. Jeg har (stasjonær): 900 AMD ATHLON TB Chaintech kt133a HK Plextor 24x12x40 Teac 48x cdrom Geforce 2MX 32Mb Seagate 20GB 7200 Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Windows 98 er problemet gutten min.... Installer 2000 eller XP Lenke til kommentar
tk-428 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Det er mulig at du har driverproblemer. Jeg ville forsøkt å installere de forskjellige driverne på nytt. Det er mulig å logge oppstarten. Da vil du kunne se hva som går galt. Husker ikke hvordan det gjøres, men det skal jeg sjekke opp hvis det ikke dukker opp noen løsninger på problemet ditt før mandag. Lenke til kommentar
tk-428 Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Da Ringenes Herre plutselig dumpet ned i postkassa på fredag har jeg ikke hatt tid til å se nærmere på logging av oppstart. Det eneste rådet jeg har nå er å tusle avgårde til http://support.microsoft.com og lete etter artikkel Q188867. Her skal det finnes råd vedrørende oppstartproblemer i win98. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Takker for svara! Jeg skal tilbringe kvelden i dag og i morgen til å se om jeg klarer å løse problemet på en noenlunde grei måte. Hvis ikke så får jeg reinstallere hele opplegget på nytt:( Har man hatt win98 en stund så begynner man å bli lei av å reinstallere den;) Skal sjekke den linken til microsoft. Jeg husker også at det gikk an å logge oppstarten. men husker ikke hvordan. Dessuten så tviler jeg på at jeg ville fått noe særlig fornuftig ut av en slik logg. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå