Gå til innhold

Hvilken dimensjon har gjengene på KT-12 radiatoren

Anbefalte innlegg

Ja, som topic sier, hvilken dimensjon har niplene på Asetek radiatoren som følger med i KT-12 settet? Selve niplene er 10mm men hvilken dimensjon er det på gjengene? Skulle hatt et par nye, siden de jeg bruker nå er litt slitne (vann lekker ut av niplene). Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt.

Mvh. Marti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der kan ikke jeg heller forstå.

Nipler blir da ikke "slitne"? Enten det er snakk om 1/4" BSP eller 3/8" rørgjenger for den saks skyld, så er jo dimensjonen alltid den samme for de respektive niplene, gamle som nye.

Ergo skal det ikke være noen forskjell på slike nipler, det er vel heller montasjen av niplene som ikke har vært helt god da. :hmm:

Lenke til kommentar
Det der kan ikke jeg heller forstå.

Nipler blir da ikke "slitne"? Enten det er snakk om 1/4" BSP eller 3/8" rørgjenger for den saks skyld, så er jo dimensjonen alltid den samme for de respektive niplene, gamle som nye.

Ergo skal det ikke være noen forskjell på slike nipler, det er vel heller montasjen av niplene som ikke har vært helt god da. :hmm:

Montasjen er korrekt den, men problemet lå vel i at jeg hadde dyttet inn noen tykkere slanger før jeg fikk ordentlige slanger. Disse var veldig tunge og dytte inn, men jeg tenkte ikke noe på det.

Lenke til kommentar

Hm, det forklarer jo kanskje saken.

Da er det altså snakk om push-in nipler? Da kan det jo være snakk om en slags slitasje ja, eller kanskje rettere sagt at "O"-ringstetningen i nippelen har fått seg en knekk.

Normalt så skal de jo tåle endel, men det kan jo hende at de ryker, de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...