Gå til innhold

6600GT går tilbake til 300(!)

Anbefalte innlegg

Har et 6600GT-kort her fra Gainward. Problemet er at det går til 300MHz etter en stund uansett hva jeg setter det på. 500MHz er standard. Kan det være at 300W-PSUen min ikke holder lengre? Eller kan det være at det finner ut at viften ikke går rundt? (for den har jeg fjernet og vannkjølt kortet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ialle fall så klokker mitt gf fx 5700 ned 200mhz når jeg ikke kjører 3d programmer... hvilket program bruker du til å klokke med? ialle fall i rivatuner så kan du klokke kortet både i 3d aplikasjoner og 2d hver for seg....

er ikke helt sikker på dette så ikke gjør noe drastisk før noen "kyndige" har sagt sitt....

(jeg tar inget ansvar for skadet hardware og lingnende pga. mine utsagn) <-- sånn for sikerhets skyld :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det jeg har koblet til PSUen er følgende:

1xhovedkort Asus AS8-V

1x P4 3,0(3,5) Prescott LGA775

1x Kingston 512MB minne

1xMSI TV @nywhere

1xCreative SoundBlaster Live! 24-bit

1xSeagate Barracuda 120GB, 7200rpm ATA

1xSamsung DVD

1xAopen CD-RW

1xPAPST 80mm-vifte i PSUen

Og, nei, det er ikke snakk om 2D-klokken.

Bare som en tilleggsopplysning. Kortet ligger på 45 grader idle, og går opp mot 55 under last.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Det du opplever er at 2d klokken tar over... når du starter et spill så går klokken rett tilbake til performance 3d som burde være 500 eller høyere alt etter hva du har gjort med kortet... er det etter å ha kjørt 3dmark den går tilbake?

hvis du mener det er noe annet får du komme med mer opplysninger og noen screen shots... bruk rivatuner sin hardware monitor og sjekk hva som skjer når du gjør forskjellige ting...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som mange andre tror jeg også du er 2d hastigheten du forveksler, sjekket selv nå, og når jeg kjører på standard hastigheter er det dette som er dem 300 på 2d, og 500 på 3d. Ta screenshots og legg ut her så vi får selv se!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...