radivx Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Har ett 6800LE kort. 4 av pipene gir minimalt med artifacts. Er rimelig mye score å tjene på å åpnede 4 pipene. Men er det farlig? Gir prikkete artifacts (mest hvitt, men også noe blått og rødt), de går an å leve med hvis kortet ikke dør av dem. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Artifacts er aldri bra for en PC og "leve med". Artifacts av typen du har, kommer av at skjermkortet ditt "stresses" mer enn det er laget, enten ved for høy GPU clock el. ram clock / åpning av pipes. For høy klokk på respektive enheter skaper varme, og varmen gjør at komponenten jobber i et "utrivelig miljø". -Ikke- å anbefale Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Oki... Betyr nok at jeg må kjøre på "lusne" 12 pipes... Altså ikke så alt for stor innsparing på kortet. Endret 28. juli 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja, du bør nok det, eller du kan kjøpe en bedre vifte og se om det går bort da. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Dersom det er pga. de ekstra skadede pipene at du får artifacts, så kan jeg ikke se noen grunn til at det skulle kunne påvirke funksjonen til resten av kortet. Dersom du ikke plages av artifactene og synes det er en ok tradeoff, så kan du fint kjøre med de åpen. Jeg ser ingen grunn til at dette skulle kunne påføre noe slags skade på kortet ditt. -Stigma Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Enig med Stigma her. Hvis du vet det er pga. åpnede pipes kortet gir artifacts, skal det ikke ta skade av å kjøre med disse åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå