Gå til innhold

Dell bærbar - bygge ny bærbar med dell pc-deler?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Dell bærbar i et og et halvt år, og er svært misfornøyd. Jeg har brukt mer tid på problemer enn jeg har brukt på å holde på med pc-en problemfritt. Nå har servicen gått ut, og jeg har på ny samme problem som ble fiksa for 4 måneder siden under garanti. Hva slag smuligheter har jeg i dag? Reklamasjon?

Hvilke deler i Dell-en kan jeg evt. ta ut om jeg skal bygge en ny bærbar?

Har følgende:

* Pentium M 1.7

* 1024 DDR pc 2700

* 80GB hdd 5400rpm

* 1400 pro wireless card (heter noe sånt noe)

Dette er vel egentlig det eneste jeg kan ta over. HK er nok det som er defekt...

BTW: Ingen som har hørt noe om at det skaper problemer om man har et defekt onboard 10/100 nettverkskort? Har hørt rykter om at disse nettverkskorta hos dell ikke tåler noen ting, så om du putter i en dårlig tp kabel, så svir man kortet. Kan dette skape problemer i oppstart? Får ikke starta maskina i det hele tatt. Kun cpu vifta som går. Noen ganger får jeg starta...

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt en Dell bærbar i et og et halvt år, og er svært misfornøyd. Jeg har brukt mer tid på problemer enn jeg har brukt på å holde på med pc-en problemfritt. Nå har servicen gått ut, og jeg har på ny samme problem som ble fiksa for 4 måneder siden under garanti. Hva slag smuligheter har jeg i dag? Reklamasjon?

Hvilke deler i Dell-en kan jeg evt. ta ut om jeg skal bygge en ny bærbar?

Har følgende:

* Pentium M 1.7

* 1024 DDR pc 2700

* 80GB hdd 5400rpm

* 1400 pro wireless card (heter noe sånt noe)

Dette er vel egentlig det eneste jeg kan ta over. HK er nok det som er defekt...

BTW: Ingen som har hørt noe om at det skaper problemer om man har et defekt onboard 10/100 nettverkskort? Har hørt rykter om at disse nettverkskorta hos dell ikke tåler noen ting, så om du putter i en dårlig tp kabel, så svir man kortet. Kan dette skape problemer i oppstart? Får ikke starta maskina i det hele tatt. Kun cpu vifta som går. Noen ganger får jeg starta...

På forhånd takk :)

Dersom du har fått samme feil som det blei rettet på sist, bør du iallefall ikke gi opp å klage til Dell. Husk at Dell bare har 3 forsøk på å rette en feil, før du ha rett til å heve kjøpet. Du bør kanskje ta kontakt med forbrukerrådet for å høre hvordan du skal takle denne saken videre.

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar

De har to forsøk ;) (§ 30 i forbrukerkjøpsloven.)

Hvis samme feilen oppstår tre ganger kan du kreve ny eller penger tilbake.

Du har to års reklamasjonsrett, så ser ingen grunn til at du skal bygge en ny bærbar med deler fra pcen du har reklamansjonsrett igjen på.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...