revolvo Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 hei har opplev disk crash på min amilo d8820 tror jeg, i hvertfall er maskinen helt død etter at biosen har oppsumert hardwaren. i stede for å boote opp windows, blir skjermen helt sort. første gang dette skjedde sto det disk-error på skjermen, men nå blir hele skjermen bare sort? Er dette disk-crash?? vil dette i tilfelle bli dekket av reklamasjonsrett (garantien var 2 år og gikk ut for ca 6 mnd siden) ? hvor lett er det å bytte harddisk på en slik maskin. Jeg ser disken når jeg tar ut hele dvd-spilleren, men vil det bli trøbbel å bytte?? har byttet disk i stasjonære maskiner før, men aldrig i bærbare. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 I flg. Forbukerkjøpsloven har du 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler, og selger må bevise at du er årsak til at feilen har oppstått. Har du prøvd å boote PC med CD'en. Da kan du reparere installasjonen av XP. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Kan være softwarefeil dette... sjekk først i BIOS om den detekterer harddisken i maskinen. Det er ikke noe fiks-fakseri å bytte denne disken selv om du vil det, bare å fjerne CDRW/DVD enhet og skru ut de fire sorte skruene som fester den. De fire sølv-skruene fjerner harddisken fra braketten (sm er festet til maskinen) D8820 støtter opp t.o.m. 100gb disk med siste BIOS. Ville først sjekket om det er softwarefeil på maskinen, før jeg kjøpte ny disk. Er garantien gått ut, får du ikke ny disk kostnadsfritt..... Harddisk er en forbruksgjenstand, og har en viss levetid. -T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå