White_Panther Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 På mandag kjøpte jeg en ny pc, med Abit KR7A-133 hk, AMD Athlon XP 1800,og 256mb rd ram. Jaja pc'en funket helt fint den, helt til i dag da jeg slo på maskinen og den ikke ville starte. Når jeg prøver å starte den kommer jeg bare frem til der hvor det står hvilken CPU jeg har, der stopper alt opp, den vil ikke telle hvor mye minne der er, og når jeg trykker del for å gå til bios blir skjermen svart og jeg er nødt til å trykke esc for å komme til bios. Noen som vet hva som er gale? Hadde vert hyggelig med litt hjelp fra dere som forhåpentlighvis kan litt mer om pc en meg... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hmm. hvis den ikke klare å telle minne, er det vel mulighet for at problemet ligger der. sjekk at det sitter og evt prøv å låne en minnebrikke å sette inn. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du må prøve å bytte port på RAM-brikke(ne). Kan hende de er plassert feil ifølge instruksene på hovedkortet. Har du sett på trouble-shoot i manualen for hovedkortet? Lenke til kommentar
White_Panther Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 minnet står i rett port og, pc'en piper ikke når jeg skal starte den, så jeg tror minnet skal være i orden. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Heisann. Du er sikker på at høytaleren er tilkoblet så den er i stand til å pipe? Lenke til kommentar
White_Panther Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 høytaleren er i orden, prøvde å ta ut ram'en og boote, og da kom pipelyden... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 prøv å sett minnebrikken i en annen slot og se om det hjelper da. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Restart biosen, og prøv og boote. Dersom dette ikke fungerer, så lån deler av kammerater/venner og prøv med en og en del byttet ut til du har eliminert alternativene til færrest mulig. Så kontakter du butikken du kjøpte delene hos, og forklar problemet, og feilsøkingen så klart som mulig. Lenke til kommentar
White_Panther Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 hmmmmmmmm.... Merkelig, kom hjem sent i natt og tenkte å ta et bilde av skjermen under uppstart slik at dere kunne se hvor det stoppet opp. Så jeg slo på pc'en og av en eller annen merkelig grunn, funket den helt fint. Poster faktisk fra denne pc'en nå... Noen som hvet hva som kan ha skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå