Gå til innhold

Belysning i Counterstrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-29 11:48, ^Viking^ skrev:


Glad det fremdeles finnes mange gode og rene spillere, selv om tullinger som deg er med på å ødelegge CS.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ^Viking^ på 2002-08-29 11:50 ]</font>


 

Et lite spm. hvordan vet du at disse "gode og rene" spillerene ikke cheater? Du sitter forran din skjerm hjemme og de andre sitter forran sine skjermer andre steder, ingen som vet det...

 

 

EDIT: BTW fov i cs fungerer ikke bra, ikke spillbart!(men i quake er det et must)

_________________

Prøv FreeBSD :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-08-29 13:54 ]

Lenke til kommentar

 

Et lite spm. hvordan vet du at disse "gode og rene" spillerene ikke cheater? Du sitter forran din skjerm hjemme og de andre sitter forran sine skjermer andre steder, ingen som vet det...

 

 

Jeg har sett folk jeg har trodd var gode blitt tatt for cheats, så jeg vet de eksisterer og at de bare var veldig flinke til å skjule cheaten sin. Men jeg har også sett gode personer spille like så godt "live" og på helt rene maskiner.

Lenke til kommentar

Det er forskjellig lysstyrke på forskjellige skjermer.

 

I "gamle dager", da jeg hadde en 15 tommers IBM skjerm, stilte jeg aldri på noen brightness/gamma instillinger hverken på skjermen eller i cs, men det var ikke noe problem å se i mørke hjørner.

 

I senere tider kjøpte jeg en 19 tommers CTX skjerm, og den var ubehagelig mørk å spille med. Det jeg gjorde da var at jeg satte opp brightness på skjermen til jeg ble fornøyd. Derimot viste CTX skjermen seg å være seg noe drit, så jeg leverte den tilbake.

 

Nå sitter jeg med en LG 99G, og jeg har ikke trengt å stille på noe som helst for å se i mørke hjørner.

 

Jeg vet ikke om man kan kalle det juks å tweake med brightness/gamma instillingene i spillet, men å stille på skjermen er ikke juks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

viking, er du helt inni CS?

du er klar over at å ha alt lyst i CS er allment akseptert? det er en grunn til at CPL spillere bruker det. altså, du ser ikke forskjellen mellom OGC og lys skjerm? btw, det er en grunn til at det finnes stille for brightness og gamma i CS, men FOV er låst. det er da kommandoer slik at det SKAL VERE MULIG å stille på lyset, men ikke vere mulig å stille FOV. hvorfor? fordi det rett og slett ikke skal gå ann. når du har muligheten til å stille på lyset, why not? hvis du ser deg litt rundt blandt de mer erfarne spillerne i CS så ser du nok lite mørk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

"Tweaking som gjør at spillet ikke er slik produsentene mente det skulle være er etter min mening juksing.

 

Det innebærer gamma, fov, og alle andre enda mer opplagte ting."

 

----------

 

det er jo stille for gamma og brightness!!!!!!!!!!

er det stille for FOV? nei!!! stiller jeg på FOV da?? NEI!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

btw, for dere som ikke måtte vite det, noe gamma endring over 10-20 vil ikke ha NOEN SOM HELST påvirkning på hvor lyst det er. fra 20 til 100000000 har absolutt ingen belysningseffekt.

 

det er valgfritt om du vil bruke det eller ikke, og det er en innebygd kommando for det. det er ingen addon som ved en cheat.

Lenke til kommentar

Jadda. Gammasliderne kan du få lov å stille på, men ikke helt opp så spillet blir stygt. Konsoll og script er fysjom. Og ja, jeg vet at dette er et kontroversiellt syn, men sånn ser jeg altså på det.

 

Om det gir deg en fordel, men ikke gjør spillet morsommere synes jeg det er usportslig, og altså, juks.

 

At de aller fleste andre bruker det som er av "juks" av denne typen som ikke er sporbart er jeg fullt klar over, og også at dette gir dem en fordel over meg. Heldigvis er jeg hverken så redd for å ikke vinne eller så dårlig at jeg trenger "all den hjelp jeg kan få" og, jeg synes spillene er mye morsommere når spillet ser ut som det er ment å se ut.

Lenke til kommentar

Bare for å gi den stakkars jæveln som spurte om lyset et svar. Ikke kjør OpenGL. På visse kort blir det mørkt med OpenGL. Slik er det bare. Du kan finne forskjellige fix'er fra produsentene, eller andre personer. Å endre i configen endrer ikke en lyset dritt ved bruk av OpenGL.

 

Novi har talt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 13:16, Jellyfisk skrev:

Tweaking som gjør at spillet ikke er slik produsentene mente det skulle være er etter min mening juksing.


Det innebærer gamma, fov, og alle andre enda mer opplagte ting.


Man spiller for å ha det moro, ikke for å vinne.


 

Er delvis enig med deg. Tweaking er jo cheating, det er jo rene fakta. CPL, WCG og andre tournaments tillater ikke slikt. Men jeg spiller ofte bare for å vinne, men jeg kan ikke nekte for at det er moro. Så for meg er det ensbetydende. Men dog, public teller ikke :razz:

Lenke til kommentar

Å stille brightnessen opp unormalt høyt slik at det ikke finnes mørke kroker er feigt som f'en. Det blir jo akkurat det samme som å bruke Asus driverne som har innebygd "wallhack". Greit nok at du ikke bruker dedikerte cheatprogs/scripts, men både det å stille brightness og det å bruke wallhack gjør at du ser ting du egentlig ikke skal se.

 

Men om det å stille brightness ikke er cheating, hvor går grensa? Wallhacking kan også gjøres ved hjelp av driverne...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 13:35, Macint0sh skrev:

Hvis du mener at tweaking av cg_fov i Q3 er cheating bør du nok komme tilbake til vår verden, for du er i hvert fall ikke der nå.


Vi snakket vel om CS? Gjorde vi ikke?

Han sa det generellt, men Quake3 er veldig spesiellt. For der er det jo nesten oppfordret til å tweake...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

"Tweaking er jo cheating, det er jo rene fakta.".

altså, jeg må nesten bruke et teit utrykk, men altså, LOL!

 

tweak = cheat?

tror noen har gjort noe drastisk feil under din matematiske læringsprosess.

 

altså, tweaking kan for eksempel vere for å få mer FPS. en mye brukt tweak i CS er å fjerne våpenet fra syne (r_drawviewmodel 0). det kan øke FPS med 10-15 per second. det er mye. det er jo selvfølgelig lov! andre tweaks kan vere minking av smoke (mp_maxsmokepuffs 0), som gir mer FPS. også lovlig. (se i diverse configer til folk som spiller CS på CPL og profesionelt nivå). jeg kan nevne i fleng.

 

vetke helt hvordan din definisjon på tweak er, men den er fan andeledes fra min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...