P0nduz Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 satt opp en filserver noen som har noen inspill har skjerm, mus, tastatur og skjermkort fra før. Handlevogn Har jeg glemt noe eller er det noe som ikke passer godt sammen? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Mulig et socket 478 system med Celeron D hadde vært bedre til filserver. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Det så fornuftig ut det der. Personlig ville jeg valg et Asus K8N, med nForce 3 istedet for Via-chipset, men det er ikke utfra egen erfaring, bare magefølelse. En nedlastningsPC har disse bruksområdene/kravene jeg kan komme på: - god plass - utpakking av store .rar/.zip-filer og lignende, som krever en noe rask prosessor som henger med - generell filbehandling - ekstern lagring, f.eks i form av å kunne brenne en DVD til backup, eller for å nyttiggjøre seg av filer på en PC som ikke er tilkoblet samme nettverk. Jeg ville derfor ha lagt i et par hundrelapper til en DVD-brenner. Også håper jeg du ikke baserer hele filserveren på trådløs overføring, for det kan bli litt kjedelig i lengden. Zalman-kjøleren er nok ikke nødvendig med mindre du absolutt ikke skal ha støy på denne maskinen. Men da vil uansett tre harddisker og vifte i kabinett/PSU overdøve en Boxed AMD64-kjøler. Også har du glemt skjermkort til oppsettet ditt. Hvis grafikkytelse ikke er viktig i det hele tatt, kan du vurdere et hovedkort med integrert grafikk. Endret 28. juli 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 jeg har skjermkort derfor jeg ikke har tatt med dette. det skal være en stille server som skal stå på et arbeidsrom for familien. alt skal ikke basseres på trådløst men for øyeblikket har vi bare mulighet til å bruke det men vi bygger om og skal derfor legge inn nettverk med tråd i hele huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå