Gå til innhold

Razer lanserer ny spillmus

Anbefalte innlegg

Ikke kom og si at man har bruk for mer enn 2000 dpi. Det holder faktisk med 800.

Mener du at det ikke er noen vits med å ha mer enn 800 DPI? For å komme med et eksempel, så er det veldig kjekt med høy DPI dersom du kjører høy skjermoppløsning i Windows, ellers må du flytte musen "milevis" for å komme over hele skjermen. Det samme vil følgelig gjelde i spill, og spesielt da i strategispill og andre spill hvor man har en muspil å flytte på samtidig som man benytter en høy skjermoppløsning.

Personlig kjører jeg forøvrig 1600x1200, og kunne godt tenke meg mer enn 1600 DPI (har Razer Diamondback nå, og har hastigheten satt på full guffe). Kravene for DPI på mus vil nok også øke enda mer i fremtiden, når det blir mulig for folk å kjøre enda høyere oppløsninger, så det er bare fint at Razer og andre fabrikanter øker oppløsningen på sensoren i optiske mus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juke: 800DPI er 31,5 punkter per millimeter. Du trenger altså bare flytte musa ca 5 cm for å flytte den tvers over en skjerm med 1600x1200 oppløsning, og fortsatt ha en presisjon på 1 pixel. Så det er ikke snakk om å måtte rulle musa hverken milevis eller utfor lengden på skrivebordet for å flytte musa over skjermen. Hvis du har dette problemet så bør du gå inn i driveren til musa og stille på "DPI-divideren", eller "hastigheten på musa" som det sikkert står der.

2000DPI er hele 78,7 punkter per millimeter, så det er nok med å flytte musa 2,0cm for å flytte musa over skjermen med 1 pixel nøyaktighet. En så høy nøyaktighet tror jeg blir vanskelig å kontrollere dersom man ikke bruker DPI-divideren i driveren ganske mye.

Etter min mening holder det altså i lange baner med 800DPI.

Lenke til kommentar
,28/07/2005 : 15:56] Hadde de bare lagd den litt større, så hadde den passet litt bedre til mine hender også :)

Njaal

Har du prøvd dimondback? Nå vet jeg ikke hvor store hender du har, men jeg skal tippe at hvis vår kjære Dag fra Hardware ser denne tråden så vil han helt sikkert skryte kjempe mye om hvor bra DB er for folk med store hender. :yes:

trodde selv jeg hade store hender og likte veldig godt formen til DB, passer meg ypperlig, men som sagt det eneste som jeg vil sette en prikk på er sideknappene. Har tenkt noen ganger på å flytte innmaten over til en Boomslang, bare slik at jeg kan bruke knappene...

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Hvis du har dette problemet så bør du gå inn i driveren til musa og stille på "DPI-divideren", eller "hastigheten på musa" som det sikkert står der.

---

Etter min mening holder det altså i lange baner med 800DPI.

Jeg har hastigheten på full guffe allerede, som tidligere nevnt. Med det mener jeg at jeg har hastigheten satt til det absolutt maksimale av det som er mulig uten å skippe piksler på skjermen. Med andre ord: Jeg kan flytte muspilen fra høyre side av skjermen og helt over til venstre ved å flytte musen ca 2,5 cm under 1600x1200 oppløsning i Windows, og jeg har deaktivert all musaksellerasjon bare for å ha nevnt det også i samme slengen. Selv om dette høres helt ekstremt ut, så er det faktisk meget behagelig å ha en slik følsomhet på musen når man først venner seg til det (i allefall etter min erfaring).

Helt greit at du mener det holder med 800 DPI, men poenget her er at det ikke er nok for alle. 800 DPI synes jeg personlig at er for lavt, og jeg kunne godt tenke meg mer enn 1600 DPI også.

Lenke til kommentar
Har Razer Diamondback musa og den funker greit nok, men Razer har enda ikke kommet med drivere for Windows XP x64 Edition...! Logitech har kommet med 64 bit drivere for leeeenge siden. Razer...that sux.

Da blir det nok en Logitech MX518...

Lenke til kommentar
Har ingen anelse på kva fordeler det gir. Tenkte berre eg skulle opplyse om det.

Quote fra Wikipedia

Laser mice

In 2004, Logitech, along with Agilent Technologies, introduced the laser mouse with its MX 1000 model. This mouse utilizes a small laser instead of the normal LED found in other optical mice. The new technology can increase the detail of the image taken by the mouse. The companies claim that this leads to a 20x increase in accuracy compared to conventional optical mice. Gamers have complained that the MX 1000 does not immediately respond to movement after it is picked up, moved, and then put down on the mouse pad.

Lenke til kommentar

hvis det bildet av musen ikke er resized på en amatørmessig måte, så ser det faktisk ut som om at copperhead har blitt høyere enn diamondback. hvis så er tilfellet er dette en mus jeg garantert kommer til å kjøpe meg siden sideknappene da plutselig blir mer tilgjengelig enn på diamondback.

Lenke til kommentar

Det hadde vært stilig om scrollehjulet kunne blitt tillagt funksjon som lot deg stille sensitiviteten til musen. Da kunne du i spill med store brett hatt muligheten til rask og treg bevegelse alt etter behov. Det burde enkelt kunne legges til rette for valg av sånn funksjonalitet i drivere / setupprogram.

Treg bevegelse når en trenger presisjon og ikke bare antall DPI. Nå har aldri jeg prøvd en slik mus før. Hva bruker folk scrollehjulet (-hjulene) til ellers i spill (fra en som ikke spiller så alt for mye).

Lenke til kommentar
Det hadde vært stilig om scrollehjulet kunne blitt tillagt funksjon som lot deg stille sensitiviteten til musen. Da kunne du i spill med store brett hatt muligheten til rask og treg bevegelse alt etter behov. Det burde enkelt kunne legges til rette for valg av sånn funksjonalitet i drivere / setupprogram.

Treg bevegelse når en trenger presisjon og ikke bare antall DPI. Nå har aldri jeg prøvd en slik mus før. Hva bruker folk scrollehjulet (-hjulene) til ellers i spill (fra en som ikke spiller så alt for mye).

I forskjellige spill bruker jeg blant annet scroll til å hoppe, skifte våpen og skifte posisjon. Har også testa å bruke scroll til å regulere sensitivitet i CS, men det funka heller dårlig etter min smak :p

Har allerede Razer db og MX510, så tviler på jeg går til anskaffelse av denne også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Razer Diamondback suger mildt sagt til detaljarbeide i for eksempel Photoshop. Veldig dårlig presisjon. Kan hende jeg har slitt den ut, men jeg var mer fornøyd med IE 4.0 til slikt arbeid. Håper denne er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...