SnowDOG_ Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei folkens. Litt vanskelig å finne riktig emne tittel til mitt spørsmål men lurer på kordan man gjør et bilde svart/hvit men samtidig får noe i bildet til å beholde original fargen sin? Eksempel bilde: Bruker selv PSP8. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Kan det egentlgi selv, og er sikker på at jeg har lært det på http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html Prøver meg: Gjør bildet svart/hvitt > History brush på de plassene du vil at det skal gå tilbake til originalfargen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Hmm.. finner ikke noe "Historie brush" men takk for den geniale linken! Steike for en genial side! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hmm.. finner ikke noe "Historie brush" men takk for den geniale linken! Steike for en genial side! "History brush" er under den vanlige brush/pencil'en. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 History brush er kanskje den enkleste løsningen. Selv tenkte jeg på å desaturere med et adjustment layer. For så å bruke masking. Da kan man bare male på samme måte. Er ihvertfall et alternativ. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Bare åpne opp bildet i redigeringsprogram - kopiere det - gjør det øverste laget sort/hvitt og viskle bort der hvor du ønsker farger på bildet ditt Lenke til kommentar
_gzzdal_ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Eller man kan bruke "replace color" funksjonen i PS, og sette saturation på 0 på de fargene man ønsker å fjerne... Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Brukeren som spør etter råd og tips her bruker Jasc PaintShop Pro 8.0, og ikke Adobe PS. Det er derfor flere av funksjonene som er nevnt ovenfor som er vanskelige å finne i PSP 8.0, og som er rettet til brukere av Adobe. Christopher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå