Gå til innhold

Nettsidereview (pluss to ord)

Anbefalte innlegg

http://analyse.tannkrem.org

Jeg driver og pirker litt på en nettside nå, som helst skal være klar innen noen uker.

Det jeg sliter med er at den blir forskjellig i Opera/Firefox og i IE. Fargene blir riktige i IE, mens en link (nytt vindu for kontaktinformasjon) blir vist riktig i Opera. Jeg har hørt at jeg bør gå over fra det jeg har, til CSS. Samtidig har jeg også lest at noen vil ha vekk tabellformatet, noe som ikke plager meg like mye.

Det jeg lurer på, er om dere kan ta en kikk, si hva dere synes, og hjelpe meg med å forbedre koden. :)

Jeg antar at mange vil finne fargene litt kjedelige, og noen av dere vil sikkert finne på å si at de ikke passer i det hele tatt. Det man da skal ha i bakhodet, er at dette er en side for økonomiske studier, der fargene blå og grå ofte er gjengangere.

Så slipp dere løs, og se om dere finner forbedringspotensialer, noe dere helt sikkert gjør. Og om dere gidder, hadde det vært fint om dere hjalp meg med eksempelkoder, der hvor det trengs.

Glem følgende:

- Headeren er i gif på førstesiden. Jeg vet at det ikke er helt optimalt, men har ikke ønsket å gjøre noe med det foreløpig.

- Skrifttypen skal skiftes til arial, når jeg får gjort om koden slik at den vises likt i alle browsere.

Lykke til, og takk for hjelpen!

JGr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pen emnetittel.

Hehe. Jeg ser at halvparten av brukerne her er dyslektikere, og deler opp ord til bitte små fragmenter. Resten blir bare nødt til å finne på noe kreativt, og det var min kreative løsning ;)

Lenke til kommentar
Pen emnetittel.

Hehe. Jeg ser at halvparten av brukerne her er dyslektikere, og deler opp ord til bitte små fragmenter. Resten blir bare nødt til å finne på noe kreativt, og det var min kreative løsning ;)

Som straks vil føre til at tråden din vil ble stengt.

Lenke til kommentar
Beklager, men dette likte jeg ikke i det hele tatt. Headeren er grusom og tar vekk konsentrasjonen fra teksten, og fargene er ikke spesielt fine.

Hehe, så var det det med å glemme headeren, for den må det nok gjøres noe med uansett. Og fargene kommenterte jeg, men har du noen bedre forslag?

Konstruktiv kritikk hadde vært fint :-)

Som straks vil føre til at tråden din vil ble stengt.

Jepp, det forundret meg vel egentlig ikke. Bør du ikke i så fall stenge alle tråder, hvor et ord er delt opp i flere mindre deler? ;)

Uansett var det litt morsomt å se at du ikke la merke til det, før det ble kommentert. Det viser kanskje hvor lite regelen (min. 3 ord) har å si, så lenge emnetittelen er informativ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...