Gå til innhold

U2 - Bra eller dårlig?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Siden U2 blir nevnt mange steder, er det bedre å ta det opp i ny tråd enn å gå OT i andre.

Jeg har alltid sett på U2 som et lett likendes band. De kan ikke kritiseres på samme måte som harrybandene DDE og Vikingarna. Det er mer kvalitet over U2, og de har integritet i musikksamfunnet.

Manger her på forumet har sterke ord mot U2, og mener det er noe møl fra ende til annen. Jeg kan til dels være enig, men de har som de fleste andre band hatt sine gode tider med bra høydepunkter.

Det er ikke til å stikke under en stol at U2 er et av tidenes styørste band, og de vil bli husket langt ut i vårt årtusen. At de dreper seg selv med en dårlig og lite nytenkende plate nå i år, er ikke dermed det samme som at U2 suger. Ser man bort fra all klissemusikken og gjentagelsene de siste årene, sitter man igjen med et knippe gode låter. Spesielt de fra tidlig åttitall, og jeg nevner da først og fremst Sunday Bloody Sunday og New Years Day. De to låtene - sammen med resten fra de tre første platene - duger skikkelig, både på fest og ved lytting hjemme alene i stuen.

Jeg synes mange behandler U2 urettferdig og at de greier all musikken deres med en kam!

Må opå forhånd si at jeg ikke er fanboy av U2, men kan heller ikke si at det er et dårlig band.

Hvordan stiller så folket seg til dette bandet, og hva er det som gjør U2 så utrolig dårlig eller fantastisk bra?

u2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikken er spesiell i den forstand at de har et eget lydbilde. de høres ikke ut som noen andre enn U2, og spiller jo nesten sin helt egen sjanger. De har utviklet seg fra rå og enkel åttitallspunk til et sofistikert storband med personlig preg, slik bare store band har. Musikken er full av virkemidler og kjennetegn, og hundretalls andre band har latt seg inspirere. Det vil jo da si at de både er nyskapende og spesielle, eller hva?

"Nyskapende og spesiell" er ikke lik "Fantastisk bra", bare så det er sagt...

Lenke til kommentar
U2 er et veldig kommerst band. De går på den gyldne middelvei, istedenfor å være nytenkende. Jeg liker noen av sangenen deres, men ustår ikke Boner!

enig!

Bono virker dum regel og rett, og tror han er verdens beste, king of the road...

U2 har noen gode sanger ja, men utstår heller ikke mr.-jeg-er-best-i-verden-og-later-som-om-jeg-er-solidarisk-for-da-synes-folk-jeg-er-et-bedre-menneske-bono....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Synes ikke U2 er så fantastiske som mange skal ha det til, men det er helt ok musikk. Mange gode låter.

Lenke til kommentar

Liker dem ikke, spesielt bono virker som en tulling.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=11worst

4. How To Dismantle An Atomic Bomb - U2 - Love And Peace Or Else

If there was a list of things a pacifist should never say, "or else" would probably top it. Everything about this song is stupid. Love and peace or else? Or else what, you pussies? What are you going to do about it? Sing another crybaby song for your crybaby fans? Tough shit bitches, war kicks ass.

Can't you hippies just piss off and surrender somewhere quietly for once without singing a song about it?

Endret av Peri
Lenke til kommentar

Tamt, kjedelig, fylt av klisjeer, bruk av skinnklær, grusom vokal, gitarspilling hørt fra backstreet boys' studio...

Listen er lang, tull hele bandet.

Og det der OoOo verden er flott, gi penger til afrika bla bla bla...Hvor mye har ikke U2 brukt på den gimmicken? Hvor mye har de ikke tjent på det? Og hvor mye har de gitt tilbake?

piss alt i hop.

Lenke til kommentar
Tamt, kjedelig, fylt av klisjeer, bruk av skinnklær, grusom vokal, gitarspilling  hørt fra backstreet boys' studio...

Listen er lang, tull hele bandet.

Og det der OoOo verden er flott, gi penger til afrika bla bla bla...Hvor mye har ikke U2 brukt på den gimmicken? Hvor mye har de ikke tjent på det? Og hvor mye har de gitt tilbake?

piss alt i hop.

Trodde du var bedre enn det,Jan-Erik!"gi penger til Afrika" er et PR-stunt?Den var syltynn.

Endret av audiomur
Lenke til kommentar
Og hvor mye har de gitt tilbake?

Hentet fra vg.no

Han og resten av bandet ga 1,2 millioner dollar hver til de sultrammede barna.

+ feks Live8 konsertene som de er en av frontfigurene.

EDIT: De har og laget en haug med "polititske" sanger: feks Sunday Blody Sunday

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
de høres ikke ut som noen andre enn U2, og spiller jo nesten sin helt egen sjanger.

De høres ikke ut som andre enn seg selv? No shit!

Uansett, egen sjanger? DET er å ta svært hardt i spør du meg... :shrug:

Sjangerhore. :p

U2 er et bleh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...