Gå til innhold

Remote desktop med flere samtidige brukere

Anbefalte innlegg

Det er neppe mulig i XP slik det er i dag, men er det mulig på en eller annen måte å fikse remote desktop slik at flere kan være logga på maskina mi samtidig?

Om det kanskje finnes en remote desktop ekstra pakke eller noe lignende.

Jeg skal kjøre det på en XP maskin, så jeg er ikke villig til å installere et annet OS for dette. Og jeg vil (helst) bruke remote desktop, pga. da kan alle som har XP logge seg på uten at de må installere noe på sin maskin.

Er det mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På jobben bruker vi ett program som heter

Dameware Mini Remote Control som du kan finne her

http://www.dameware.com/downloads/ (vet ikke om det er shareware eller freeware eller hva eventuelt koster).

Når en person 1 er koblet mot en remote pc og person nr 2 prøver å koble seg til samme pc, får person 1 ett spørsmål om han vil dele tilgangen med person 2.

Har testet det og det fungerer greit nok.

.

Lenke til kommentar

programmet koster penger ja. du kan få lasta ned sånn prøveversjon av programmet. sikkert sånn 30 dagers prøve eller noe. jeg er ikke sikker, men det kan hende at du kan gjøre det samme med VNC. forøvrig er VNC et sinnsykt bra fjernstyringsprogram. funker kjempe bra. tilogmed på tvers av OS`ene. Linux også.

Lenke til kommentar

Det kan se ut som om Dameware Mini Remote Control må være installert på maskinen som skal koble seg på. så da dropper jeg det.

Jeg lurer på om det finnes et tillegg eller lignede som kan gjøre at jeg kan ha flere brukere samtidig på maskina og de som kobler seg på kan bruke "Remote desktop" som følger med XP.

Lenke til kommentar
Har ikke remote desktop støtte for flere brukere da? Terminal serveren i Server 2003 har i alle fall det, men er ikke helt sikker på XP terminal serveren. Dersom det ikke fungerer, tror jeg faktisk det kan fikses med en liten endring i registeret.

Ja, det er det jeg også håper på.

Noen som vet?

Remote desktop i XP har som default ikke støtte for flere brukere.

Lenke til kommentar
Det kan se ut som om Dameware Mini Remote Control må være installert på maskinen som skal koble seg på. så da dropper jeg det.

Dameware installerer selv en klient på den maskina du kobler deg til. Du kan også velge å avinstallere denne automatisk når du kobler deg fra den maskina.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...