Gå til innhold

Hvordan overklokke 7800GTX?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og om du er "grønn" på overklokking... finn/kjøp et billig skrotekort og lek med i stedet... og utnytt gleden i kortet ditt i stedet for å sjangse med tusenlappene...
Litt off topic:

Hva er poenget med å overklokke et kort til 5000kr og øke sjansen for at det skal bli ødelagt samt miste garantien, når det det kan kjøre alle dagens pluss alle kommende spill\programmer på maks grafikkinstillinger uten problemer standard?

Pfff, ingen grunn til å være pysete, les guiden og kjør på.

Lenke til kommentar
Pfff, ingen grunn til å være pysete, les guiden og kjør på.

Enig. Første jeg gjorde når jeg puttet i det nye 7800GTX kortet mitt var å se hvor langt det ville klokke. Så var det bytting av kjøleløsning på det, å enda mer overklokking :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Tja første eg også gjorde etter å ha kjøpt nytt oppset var å fyre opp kortet, men får det bare opp til 495 på core og rundt 1.39 på memory, dette på stock cooling :no:

Bare??? Det er jo bra. Mitt vil ikke mer enn 490/1350 artifactfritt. Bencher det på 515/1400, men da er det litt "pynt" på skjermen. Har da byttet kjøler også. Tror du skal si deg fornøyd med den overklokken der :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja første eg også gjorde etter å ha kjøpt nytt oppset var å fyre opp kortet, men får det bare opp til 495 på core og rundt 1.39 på memory, dette på stock cooling :no:

Bare??? Det er jo bra. Mitt vil ikke mer enn 490/1350 artifactfritt. Bencher det på 515/1400, men da er det litt "pynt" på skjermen. Har da byttet kjøler også. Tror du skal si deg fornøyd med den overklokken der :thumbup:

:love: Søtt da! Tenkte eg skulle åpne kortet holdt eg på å si å hive på litt AS5, sku nesten ha sjekka om eg finner den berømte gipsen som Snekker`n fant :!:

Kortet mitt oppnår rundt ca 65+ under full load om noen skulle vere intressert i å vite det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har testet 2stk kort. Kjørte SLI litt her bare får å få testet det. Skal sies at det andre kortet ville ikke mer enn 465/1270. Du kan jo tippe hvilket av de jeg beholdt i riggen min ;) Så det virker som det er veldig opp å ned hvor langt disse kortene klokker. Skal slenge på en 120mm under kortet senere å se om jeg kan få til 500/1400 artifact fritt. Liker runde tall :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Har testet 2stk kort. Kjørte SLI litt her bare får å få testet det. Skal sies at det andre kortet ville ikke mer enn 465/1270. Du kan jo tippe hvilket av de jeg beholdt i riggen min ;) Så det virker som det er veldig opp å ned hvor langt disse kortene klokker. Skal slenge på en 120mm under kortet senere å se om jeg kan få til 500/1400 artifact fritt. Liker runde tall :D

Tenkte akkurat samme tanken du, etter flyttinga mi kjøper eg meg 1 gig mde ram til samt noen 120mm vifiter så eg kan feste rundt om :yes: Lenge leve viftekjøling :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...