Gå til innhold

Asus K8N og boot problemer

slimboy

Anbefalte innlegg

Skulle starte opp overnevnte kort i går, men det var da som F.

Gikk inn i bios, alt ok, satt om boot rekkefølgen, og den bootet fra CD, Windows laster filer og alt det der, men etter restarten, hvor det vanlighvis står, trykk en tast for å lese fra CD, noe som ikke er planen, da jeg vil starte selve innstallasjonen fra HD, så begynner den F meg igjen å lese fra CD'n igjen, den begynner liksom aldri å lese fra HD, som jeg vet funker, og HD'n funker, for den er brukt før.

Noen gode ideer?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
høres us som hardisken din har tatt kvelden at den ikke fungere helt mer...

Uh huh :nei:

Da hadde han jo ikke fått lastet over filene.

Harddisken din står på "Master" vel?

Vet ikke om det funker, men går kanskje an å sette HD som primary boot device, dersom du får "trykk en tast for å boote fra CD-rom" uansett...? Man gjør kanskje ikke det.. *usikker*

Lenke til kommentar
Skulle starte opp overnevnte kort i går, men det var da som F.

Gikk inn i bios, alt ok, satt om boot rekkefølgen, og den bootet fra CD, Windows laster filer og alt det der, men etter restarten, hvor det vanlighvis står, trykk en tast for å lese fra CD, noe som ikke er planen, da jeg vil starte selve innstallasjonen fra HD, så begynner den F meg igjen å lese fra CD'n igjen, den begynner liksom aldri å lese fra HD, som jeg vet funker, og HD'n funker, for den er brukt før.

Noen gode ideer?

:dontgetit:

og så tok du ut cd og os fungerte som før ?

Lenke til kommentar

HD virker, har vært i en annen PC.

HD er master, CD slave, 1.boot device er CD.

Og som sagt, alt finnes i bios, det er bare det at den leser fra CD i ca 5 min, og når den skal restarte, og press any key to boot from .........., vel da skjer det NADA. Samme F, tror det er HD kontrolleren som Fucker meg, har prøvd en annen disk, og den vil ikke da heller.

Og ja, det ligger gamle OS inne på begge diskene, uten at det hjalp noe særlig, vil ikke lese fra disken.

Og ja, jeg har også resatt BIOS, men men, får vel prøve ut retur ordningen til Komplett, så får jeg vel et nytt hovedkort sånn ut i september ;)

Lenke til kommentar

mulig det kan hjelpe å ikke prøve å starte opp med gamle OS på disken, selv om den skulle klikket litt senere da...

har litt dårlig tid, så jeg har bare feid igjennom de andre innleggene, men ang SATA så er det jo mulig du trenger diskett til den. da må du trykke F6 ved innstallasjon av windows...

hvis BIOS`en finner disken, viser riktig navn osv. så tror jeg nok det er noe du gjør feil...

Lenke til kommentar

Testet litt til, ny DVD, annen ram, restartet BIOS for N'te gang, tok ut CD når den skal restarte, men men, ikke F

Endte opp med at jeg bestilte opp et demo kort på Komplett fra MSI til en ca 350,-, skiftet kortet, og VIPS, alt var som det skulle vært for 3-4 dager siden :)

Blir nok en retur av Asus kortet gitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...