Gå til innhold

Kan du hjelpe meg med å lage en webside ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger hjelp til å lage en nettside som skal ligge på muskelterapi.net Siden skal inneholde informasjon om de tjenester som blir levert av Haugaland Helse og Muskel terapi.

Litt om hva jeg ser for meg:

Websiden som nå blir designet, er en side som vil være under utvikling

etter hvert som min kones utdanning blir ferdigstilt. Hun er trolig

ferdig utdannet høsten 2006. Både informasjon som går på

tjenester/priser etc. er informasjon som trolig må redigeres etter

hvert, slik at den blir riktig oppdatert til enhver tid. Det er ikke

registrert navn på virksomheten. Foreløpig så har jeg bare brukt

Haugaland Helse og Muskelterapi på "nettsiden" jeg har lagd,

http://rmk.mygiicms.com/ . Det vil trolig bli registrert

enkeltmannsforetak ved en senere anledning, og "Haugaland Helse og

Muskelterapi" vil da bli registrert.

• Ryddig/ren design, stikkord helse/velvære.

• Ønsker gjerne forslag til logo. Haugaland Helse og

Muskelterapi/muskelterapi.net

• Enkel informasjon om de tjenester som tilbys.

• Prisoversikt.

• Muligens noen enkle bilder, se f.eks

http://www.velogvaere.no/behandling.php Synes det er viktig at bildene

er "nøytrale", uten bruk av identifiserbare personer.

• Kontaktinformasjon, muligens inkl. kart/veibeskrivelse ( link

gulesider, http://www.gulesider.no/gsi/map.do?mode=&n...lId=aid_1081419

).

• Kontaktskjema som fylles ut direkte på siden, hvis kunden skulle ha

noen spørsmål. Skjemaet bør komme med feilmelding, hvis navn/e-mail

etc. ikke er fylt ut.

• Siden bør komme med treff i de mest vanlige søkemotorene, når kunden

søker etter aktuell informasjon (f.eks massasje,stive skuldre/nakke,

musearm etc).

• Det er viktig at informasjonen på siden er lett å redigere ved behov.

Hvis du går inn på domeneshop.no og ser på produktet webhotel 100mb,

så ser du løsningene som er tilgjengelige for domenet. Når vi har

blitt enige om produkt/pris, gir jeg deg de nødvendige passordene til

domenet.

Hvis du går inn på http://rmk.mygiicms.com/ så ser du hvilken type informasjon som er planlagt på siden.

Er det noen som kan hjelpe meg med et slikt oppdrag for en rimelig sum ? Har også vurdert å laste ned en "Template" som en kan jobbe utifra, hva tror dere om en slik løsning ?

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er altså ikke uteetter noe cms(content managment system) bare en rimelig statisk side, med mulighet for oppdateringer?

PM meg, så kan vi diskutere det.

Pris tenke jeg fra 2-5 laken.

Alt etter hva du behøver :)

Har du noe idee om hvor mye du vil bruke?

Eventuelt kan du også sende en forespørsel til StudConsult HiO(se sig)

Prisen vil være ca den samme, men det vil være flere personer med på prosjektet :)

Lenke til kommentar

Er noe usikker med tanke på hva som er å anbefale for en slik side. Vil det være best å gå for en CMS løsning, med tanke på at siden skal jevnlig oppdateres ? Det bør også være rimelig enkelt å oppdatere siden.

Hva med å laste ned Templates som utgangspunkt ?

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke over 2000 kroner på dette i første omgang. Doemenet/webhotellet ligger klart, samt at teksten er 90% ferdig, så det er kun design/oppsett det er snakk om.

Er det noen som har erfaring med slike oppdrag, og kan gi noen tips om hva man bør/ikke bør gjøre.

PS! http://rmk.mygiicms.com/ er ikke en side vi bruker/har tenkt å bruke, det er kun en side hvor vi lager tekst etc. :blush:

Lenke til kommentar

Skal du endre små deler som tjenester og priser vil jeg ikke ambefale CMS, det koster mer enn nødvendig.

Bedre å lage en avtale om x antall oppdateringer i året.

Templates er gennerellt en dum idee. De er stygge, dårlig kode, umulig å oppdatere.

Skal du ikke ha CMS, og det er mulighet for å jobbe tett er ikke 2000 et veldig dumt overslag.

Hvor bor du?

Lenke til kommentar

Hei igjen

Bor forøvrig i Haugesund. Oppdateringen det eventuelt vil være snakk om er nye tjenester/priser etc. Min kone er fremdeles under utdanning, så siden kan ikke være helt "låst". "Siden" jeg har lagd kan brukes som testside med tanke på tekst, slik at oppdateringen nærmest blir "klipp og lim".

Noen som har generelle tips å komme med når det gjelder en slik side ?

Lenke til kommentar

Et fullspekket CMS ala phpNuke, Mambo osv. blir mega-overkill. Templates bør også unngås. Istedenfor burde det være midt i blinken med et enkelt og skreddersydd admin-panel hvor man kan redigere innholdet på sidene, og kanskje legge til flere undersider.

Lenke til kommentar

Er det en kostbar/avansert løsning å lage en side med "admin-panel" for redigering ?

Hvis noen har linker til gode sider i den sjangeren jeg skal ha så, så setter jeg stor pris på det.

Er det noe informasjon jeg har glemt i sidebeskrivelsen min, som dere eventuelt lurer på ?

Lenke til kommentar

Valg av skrifttyper etc. er ting som vil bli justert etter hvert, men jeg er takknemlig for tilbakemeldinger.

Hva med design av logo ? Tenker da på muskelterterapi.net/Haugaland Helse og Muskelterapi ? Noen som har noen tanker i den forbindelse ?

Vil muligen bruke "For din velvære" som "slagord" ?!?

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar

Så nå at du hadde sql støtte, det forenkler jo litt.

Mysil: Og hva får man egentlig for 1500,-?

Noen gang skrevet et cms?

Fordelen med å gjøre det via et firma er sikkerheten, du er garrantert det du er lovt. Og resultatet blir ofte bedre. Ulempen er at jeg ser mange som fortsatt tuller med tabelllayout font-tagger osv. Mye tullekode.

Pluss at prisen er høy!

Fordelen med å gjøre det av private er prisen. Og om du velger en kompetent, bedre kode, bedre design. Ulempen er at du ikke har noen egentlig sikkerhet. Det har heller ikke designeren.

StudConsult er ikke så dumt, er studentdrevet så prisen er rimelig, og koden er bra. Sammtidig som du har tryggheten ved et firma :)

Endret av orsus
Lenke til kommentar

Alternativet når det kommer til oppdatering av siden, er at den som lager siden kan foreta enkel redigering med jevne mellomrom. Tenker da på en som sjekker mailen oftere enn en gang i uka, og synes at en 6`er med pils er penger det også :yes:

Lenke til kommentar

Kort oppsumering så langt:

Hvis jeg forstår dere riktig, så er det enklest å lage en statisk side uten cms/admin panel ? Siden vil da eventuelt bli basert på enkel tekstoppdatering med jevne mellomrom. Teksten kan forøvrig jeg skrive inn på http://rmk.mygiicms.com/ , slik at det blir nærmest klipp og lim ved oppdatering. Ønsker siden klar så snart som mulig, dog uten at det skal gå utover kvaliteten.

Hvis det er en Hardware.no sine brukere som får oppdraget, må vedkommende ha "guts" nok til at siden blir diskutert her på forumet med tanke på kritikk/forbedringer etc.

Domenet som er tilgjengelig er www.muskelterapi.net, og webhotellet på 100mb er levert av www.domeneshop.no

Siden skal inneholde informasjonen som er registrert på http://rmk.mygiicms.com/ , dog i en langt mer delikat utgave :blush:

En logo må også designes for Muskelterapi.net/Haugaland Helse og Muskelterapi.

Det må legges inn et kontaktskjema under linken kontaktinformasjon. Kanskje det også burde vært lagt inn et kart/link til gulesiders kartoversikt ?

Noen enkle/nøtrale bilder kan kanskje være på sin plass, for å friske opp siden ? Siden må ha en delikat utforming, der stikkord er helse/velvære.

Har dere noe å tilføye når det kommer til innhold/design ? Har jeg glemt noen vesentlige elementer ?

Det er kanskje best å jobbe utfra Rema sitt slagord, "Det enkle er ofte det beste"

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar

Et lite tips, CMS betyr kun mulighet til å regidere innholdet og ikke fult system med polls og mange andre unødvendige funksjoner systemer som phpnuker og Mambo bruker.

Ta en kikk på WYSIWYG editorer skrevet i javascript. Tenk litt enklere, en ramme som er et fast oppsett, men selve sidene er det mulig å editere.

For de som kan litt programmering burde ikke dette ta stort over en time.

mrmattis: Du betaler nesten litt lite hvis du ikke har tenkt til å betale mer enn 2.000,- Selv om de fleste her er unge så fortjener de å få betalt for det de gjør. Bare logodesign koser 5 000+ hos de aller fleste designselskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...