Gå til innhold

Høy temp ??!?!?

Anbefalte innlegg

Heyzann !!

Har fått meg ny PC "se sign." og er dødsfornøyd med alt. 10812 i 3DMark2001SE er vel ikke så ræva ? :smile: Lurer STERKT på en ting..

Er CPU Tempen for høy for en Northwood ?

Idle = 48

Full Load = 57

Tips til gode kjølingsystemer da ?

Takker på forhånd for ALL hjelp :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke høy. Jeg kjører en 2GHz Northwood på 2,8 og 1.7V med temp på nesten 65 grader ved full load. Ligger rundt 50 grader ved idle.

På opprinnelig hastighet og spenning stemmer mine temperaturer godt med dine.

Kjøles ned med Swiftech MCX478B kjøler og en 8cm Papst vifte på 2700RPM. Dette er regnet for å være en av de beste kjøleribbene på markedet.

Kunne klokke maskinen like langt med boxed-vifta, men den døde plutselig. Levde ikke mer enn ca 1 time. Ville ikke returnere CPU og vifte for å få ny. Jeg var jo veldig heldig med overklokkbarheten til den jeg fikk. Det var derfor jeg kjøpte meg en ny ribbe og vifte.

Pentium 4 2,0GHz @ 2,8GHz, 512MB CL2-DDR @ 140MHz, GeForce 3 @ 225MHz/500MHz, SoundBlaster Audigy, DolbyDigital 7.1 - THX Ultra stereoanlegg, +++

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-08-02 02:26 ]

Lenke til kommentar

det er ikke for høy temp, og 100000 millioner andre tråder er blitt laget om temperatur, cpu og kjøling

så siden du er ny kan jeg si at det er en søkefunksjon! og den fungerer utmerket!

søkefunksjonen er din venn! bruk den før du poster så kanskje du finner svaret, så slipper du å poste!

have fuN!

Lenke til kommentar

Okay.. Takk for det, skal få på noe Artic Silver 3 og litt mer kjøling på RDRam'en (Samsung Ram=) Så det er ikke så høyt ass ? Klokkinga har ikke hindra meg enda, uansett hvor høyere og høyere jeg går opp, øker ikke tempen nesten før SKIKKELIG store steg=) Hvor mye koster denne vifta ?

Takker igjen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...