sliresopp Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hei hvordan kan jeg lage en ftp på min maskin har endel bilfilmer som jeg skulle delt med andre i klubben min.... har telenor ADsl....... hva er det enkleste.................?????????? Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 01:59, pepa skrev:Hei hvordan kan jeg lage en ftp på min maskin har endel bilfilmer som jeg skulle delt med andre i klubben min....har telenor ADsl.......hva er det enkleste.................?????????? Vel.. Det finnes et program som heter SERV-U En fint "server" program for nybegynnere. Programet er svært vennlig for nybegynnere, og har de meste funskjonene, som firewall. Jeg anbefale deg å prøve programet, og resten er å gi din maskins "ip" og "passordet"(hvis du vil ha et) til kamerate dine. Lykke til Lenke til kommentar
sliresopp Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 jeg vil ha det slik att jeg kan linke til filene, på våres hjemmeside slik at folk bare klikker på den og det starter å laste ned........... går det ann...........???????????? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg snakker av erfaring nå og mitt råd tror jeg vil hjelpe deg extremt godt på gang både nå og i situasjoner som kanskje kan oppstå seinere; Med ett hvert program kommer det en "readme" fil eller er en innebygget hjelpfunksjon (trykk f1 mens du er i programmet) som dem som har laget programet mener er relevant for full utnyttelse/bruk. Med andre ord. LES MANUALEN ! :wink: Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 02:10, pepa skrev:jeg vil ha det slik att jeg kan linke til filene, på våres hjemmeside slik at folk bare klikker på den og det starter å laste ned...........går det ann...........???????????? hmmm... hvis det er maskinen din som er serven, så er det fult mulig.. eller så er serv-u tingen.. Lenke til kommentar
TheZombie Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har du win2k så bruk iis det er veldig enkelt og det blir en veldig grei ftp-server. Lenke til kommentar
sliresopp Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 jeg bruker XP pro Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: pepa skrev (2002-08-02 02:27):jeg bruker XP pro Samma det, den har og FTP innebygget i IIS Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg bruker G6-FTP server, men den er lit "avansert".. Ellers er Liteserv bra og enklelt.. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 02:11, Dikky skrev:Jeg snakker av erfaring nå og mitt råd tror jeg vil hjelpe deg extremt godt på gang både nå og i situasjoner som kanskje kan oppstå seinere; Med ett hvert program kommer det en "readme" fil eller er en innebygget hjelpfunksjon (trykk f1 mens du er i programmet) som dem som har laget programet mener er relevant for full utnyttelse/bruk. Med andre ord. LES MANUALEN ! :wink: Jeg kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Men med telenor ADSL har man vel dynamisk IP. Da kan du bruke f.eks. dns2go -----> http://dns2go.deerfield.com// [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-02 10:10 ] Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg bruker Serv-U selv og er storfornøyd. Men siden du høres ut som relativt fersk og derfor ikke spesielt krevende i FTP kravene vil den integrerte FTP serveren i XP være mer enn nok. Når det gjelder linking fra HTML sidene kan du lage linker til filer på FTP serveren slik: Code: <a href="ftp://brukernavn:passord@servernavn:portnummer/katalog/fil.mpeg">Klikk her</a> Brukernavn og passord kan du la være å spesifisere hvis du tillater anonym oppkobling (da trenger du ikke "@" heller), og portnummer kan du også droppe hvis du bruker default portnummer 21. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Mumiene skrev (2002-08-02 09:14): Quote: Jeg kunne ikke sagt det bedre selv Tror ikke jeg heller at du kunne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå