Garathor Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 sist jeg prøvde Ubuntu så likte jeg det ikke. installasjonen var avansert og kjente ikke igjen Linux når jeg kom inni desktop. da synes jeg heller det var enklere med Slackware. der hadde jeg litt mere kontroll. Hva i alle dager? Ubuntu-installasjonen er da rett fram. Det er flere ting du må svare på under Slackware-installasjonen, ikke det at den er noe vrien heller. Du "kjente ikke igjen Linux"? Kanskje ikke så rart, for Linux ser du ikke noe til. Når det gjelder desktopen så vil jeg bare si at Gnome er Gnome. Så hva var problemet? At Ubuntu sitt Gnome-tema ikke var like stygt som default-temaet? For det kan nok fort ordnes. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 oi, tror jeg blanda sammen Ubuntu og Buffalo før jeg tok en installasjon av Ubuntu var jeg så vandt til Slackware installasjonen at jeg synes det ble vanskelig med Ubuntu sin installasjon. trodde jeg knapt nok skulle komme igjennom installasjonen faktisk . Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 http://www.zegeniestudios.net/ldc/ Vil du lære deg GNU/Linux raskt, prøv Slackware. Men belag deg på å bruke google, linuxguiden etc. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Versjon 2.6.12.3 er nok tingen. Ville nok gått for 2.4.31 Til trådstarter, prøv deg på Fedora og se om du liker den, hvis ikke prøv Ubuntu. Lykke til. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Om du har baller: Vector Linux Dynamite 5.0 ....faster than light Prøvd å få litt baller på min gamle 233 Mhz, men den ville visst ikke. Den booter, første "stopp" går greit, jeg tykker ENTER for default kernel. Neste er noe "velkomme"-piss, hvor den ber meg trykke ENTER for å gå videre. Problemet er bare at tastaturet mitt blir helt dødt. Må legge til at jeg har USB-tastatur, har på følelsen av at PS/2 ville hjulpet meg, men det har jeg ikke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Om du har baller: Vector Linux Dynamite 5.0 ....faster than light Prøvd å få litt baller på min gamle 233 Mhz, men den ville visst ikke. Den booter, første "stopp" går greit, jeg tykker ENTER for default kernel. Neste er noe "velkomme"-piss, hvor den ber meg trykke ENTER for å gå videre. Problemet er bare at tastaturet mitt blir helt dødt. Må legge til at jeg har USB-tastatur, har på følelsen av at PS/2 ville hjulpet meg, men det har jeg ikke. Installer Slackware Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hvis ikke slack er allergisk for USB-tastatur, skal jeg se hva jeg kan gjøre etter hvert . Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 standard kjernen til Slackware støtter vel ikke USB tror jeg. da må du rekompilere kjernen, har aldri fått til å installere noen annen kjerne enn 2.4x under installasjonen til Slackware jeg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) standard kjernen til Slackware støtter vel ikke USB tror jeg. da må du rekompilere kjernen, har aldri fått til å installere noen annen kjerne enn 2.4x under installasjonen til Slackware jeg. Kernelen som følger med Slackware støtter det meste (noe du kanskje burde vite ). Grunnen til at du ikke får installere noe annet en 2.4 er fordi 2.6 ikke er stabil (nok) enda. Endret 28. juli 2005 av olear Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Slackware 10.0 og 10.1 støtter USB tastatur standard. Fungerte på denne PC-en ihvertfall. Tidligere versjoner har jeg ikke brukt med USB. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Det var nok mer enn bug enn mangel på hardware-støtte. Fikk ikke med meg kernel-versjon, men den skulle finne S-ATA disker, og det gjør vel bare 2.6x? T.o.m. 2.4 støtter jo USB, mulig tidligere også for alt jeg vet. USB ble tross alt ikke lansert i går, det begynner faktisk å bli en stund siden . Endret 29. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg installerte i går Mandrake 10.1 på en gammel maskin jeg hadde liggende, denne maskinen skal etterhvært brukes som surfemaskin, men nu fungerer den som testmaskin for meg Prøvde å installere Linux Fedora, men den ville ikke starte i oppstart, og prøvde også å starte maskinen opp i dos og starte programmet, uten hell. Noen som vet hva dette skyldes? Jeg har ikke trengt å fjerne mandrake på surfemaskinen, men legge fedora inn på min egen etterhvært. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Har du satt opp BIOS skikkelig? Dvs: at maskina skal forsøke å boote fra cdrom før HD. edit: kanskje ille dumt spørsmål. Hmm Endret 29. juli 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Yup Setter alltid datamaskiner til å boote på Diskett - CD - Harddisk. Disse CD'ene jeg brant ut så dobbelklikket jeg på ISO bildet og brant det på CD. Jeg skal teste CD'ene på min egen maskin i dag, hadde bare ikke muligheten til å gjøre det på den i går da maskinen var opptatt. Jobber med data og tror det rett og slett kan være dårlig CD-ROM stasjon, har vært borte i flere tilfeller der det hjelper med ny, selv om det kan virke på eldre versjoner av et operativsystem :S Jaja, får bare prøve meg frem Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 ok. så støtter Kernel 2.4x USB, jeg fikk iallefall ikke til å bruke min USB mus under Slackware 10.1 sist. det er en Microsoft Intelli 4.0 mus. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 jeg prøvd å trykke på USB istede for PS/2 under installasjonen, funka ikke. så prøvde jeg å aktivere det under xetelleranna konfig. det funka heller ikke så bra. hmm. måtte bare kjøre PS/2 mus igjen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Bra du prøvde så mye iallefall Lenke til kommentar
ratix Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Versjon 2.6.12.3 er nok tingen. Helt enig, bruker den selv Man kan være trygg med stable. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Fikk ikke med meg kernel-versjon, men den skulle finne S-ATA disker, og det gjør vel bare 2.6x? Kernel 2.4 støtter SATA like fint som 2.6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå