Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på nettet

Anbefalte innlegg

Har problemer med å komme meg inn på nettet. Tilkobling via ADSL er i orden. Men får ikke opp noen web-side. Det står : Siden kan ikke vises... osv.

Får heller ikke oppdatert f.eks ad-aware osv..

Har hatt en repair på windows og det var etter dette at noe skjedde. Det kan hende jeg blokkerte noe med microsoft antispyware da windows nettopp hadde blitt reparert, slik at det ikke fungerer.

Men jeg slettet helle antispywareprogrammet og likevel fungerte ikke det.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke får opp noen websider eller får oppdatert programmer via nettet skjønner jeg ikke helt hvordan du kan si at ADSL tilkoblingen er iorden, hvordan vet du det? Forsøk å slå av og på routeren/modemet ditt (Ta strømkabelen hvis du ikke har av/på knapp) På meg virker som det kan være IP innstillingene dine som ikke er som de skal..

Lenke til kommentar
Hvor er, og hva kan jeg gjøre med IP-innstillingene?

prøv dette

start meny - run - cmd (windows ledetekst åpner) - ipconfig /all (se etter ip adresse.....denne skal ikke være 192.......viss du ikke har nextgentel(tror bare det er dem som bruker lokal ip)) skriv ipconfig /relase vent litt skriv ipconfig /renew

Nå har du hentet ny ip fra dhcp serveren. Har vært borti at maskiner har "hengt" seg og ikke kjører denne automatisk.

Egentlig skal pcen din gjøre dette automatisk hver gang du starter den.

verdt et forsøk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...