Gå til innhold

Spørsmål vedrørende video inn via usb porten.


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en usb enhet til overføring av analog video via usb porten. "Dazzle Digital video creator 90 (DVC-90)". Dette er en usb2 enhet, og siden min bærbare kun hadde usb1, så kjøpte jeg også et usb2 adapter (ST Lab PCMCIA-USB2-02).

Så viser det seg at video enheten ikke vil fungere når den koples til usb adapteret.

Får bare feilmeldinger om at det skjedde en feil, og at enheten kanskje ikke vil fungere. Noe den heller ikke gjør. Jeg prøvde så å koble den til den innebygde usb1 porten, og da virket den, men i veldig lav oppløsning på bildet.

 

Har prøvd å koble video enheten til usb2 porten på min stasjonære pc, og der fungerer alt som det skal.

Er det noen som har peiling på dette her? Video enheten tar strøm fra usb kontakten, men et usb2 adapter gir da vel også strøm ut, eller gjør det kanskje ikke det?

Det må det da gjøre, for jeg har både en minnepinne og en ekstern harddisk, og begge fungerer på usb adaptret uten ekstern strømtilførsel.

 

Håper noen med peiling gidder å svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå forsøkt å koble strøm på usb kortet, 5V. Da kom det lys i dioden på videokortet, men det funket ikke likevel. Ble lei, og kjøpte ett nytt usb kort med medfølgende power, og vips så fungerte det. Faktisk også uten power.

Ante ikke at det var så stor forskjell på disse usb kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...