will Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hallo! Tenkte jeg skulle være lur å sette opp 2 Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM i RAID-0. Kjøpte Seagate pga lav støy, ville derfor kompensere ytelsestapet diskene har (i forhold til visse andre merker) ved å utnytte RAID-0. Så igjennom utvalget hos Komplett.no, og kjøpte den billigste RAID-kontrolleren, Sunsway Ultra-ATA100 PCI Raid. Etter montering og innstallasjon av WinXP, får jeg disse tallene fra benchmark: PCMark2002: 725 HDD SiSoft Sandra 2001: ca 20000 HD-score Hvorfor denne lave ytelsen? Har jeg gjort noe galt under innstallsajon? Er RAID-kontrolleren noe dritt?!! Takker for ALL hjelp... Har forøvrig Asus A7V-266 (BIOS v.1010), T-bird 1400, 256MB TwinMos DDR ECC. [ Denne Melding var redigert av: will på 2002-08-02 02:03 ] Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Segate Barracuda IV har en bug som gjør at de gir lav ytelse i raid 0. Vet ikke om de har fått ordnet det enda. Det er visst mulig å sende diskene til Segate for å få det fikset. Det ligger flere tråder på forumet som omhandler akkurat det temaet. ps. Jeg får bare 18021 i sisoft med to wd 1200jb i raid 0 på en promise kontroller. Lenke til kommentar
will Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Takk for tipset! Så det er Barracudaen det er feil på... Noen her på forumet som har gått i samme fella, men fått byttet diskene sine? Er det da lurest å oppsøke forhandler eller ta direkte kontakt med Seagate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå