fz50 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei. Når eg har ein PC med Athlon 64 CPU, og vil installere Windows XP på den PC'en; bør eg då installere WinXP 64 bit edition eller vanleg WinXP? Mvh. Jan F. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg ville ha ventet med win64 litt lenger, er mye ting som ikke kjøres i 64bit modus, blant annet anti-virus. Men dette forbedres hver uke, så det tar sikkert ikke så veldig lang tid før det blir bra. Om du klarer deg med 32bit windows så er det ingen spesiell grunn til å bruke win64, er ikke noen nevneverdig forskjell. Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg ville ha ventet med win64 litt lenger, er mye ting som ikke kjøres i 64bit modus, blant annet anti-virus. Men dette forbedres hver uke, så det tar sikkert ikke så veldig lang tid før det blir bra. Om du klarer deg med 32bit windows så er det ingen spesiell grunn til å bruke win64, er ikke noen nevneverdig forskjell. Takk før hjelpa. Frykta nok at det kanskje var ein del uferdige ting i WinXP 64 bit edition, får berre bruke vanleg WinXP då. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Om du klarer deg med 32bit windows så er det ingen spesiell grunn til å bruke win64, er ikke noen nevneverdig forskjell. Dette stemmer ikke helt. Tester har vist at det er ca. 20% ytelsesøkning ved vanlig bruk med Windows 64-bit. Men som sagt er driver-støtten heller laber. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 hvis man bruker programmer 64bit i et 64bit os blir ytelses forskjellen stor! når det blir høst og norton av 2006 kommer, vil nok det støtte 64bit og helt sikkert flere av programmene Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det finnes forøvrig antivirus som støtter Windows XP 64-bit, Avast Home Edition blant annet. Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 takk for alle svar, men trur at eg er såpass "amatørbrukar" at eg klarar meg lenge med WinXP-32 bit Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er vel slik at det ikke finnes så mange virus til windows 64 bit edition enda, slik at virus program strengt talt ikke er nødvendig (enda) (skyt meg hvis jeg tar feil). Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en sjekk om du har noe hardware som det ikke finnes 64 bits dirvere til. Har du ikke det kan du fint gå 64 bit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå