atlepe Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ta med deg kamera ut i regnet, når du skal bade eller når du skal ut i båt, uten å være redd. Pentax Optio WP er et lite 5 megapikslers lommekamera, og det skiller seg fra mengden ved at det er vanntett. Les mer Lenke til kommentar
slettet Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Eg hadde med med det kameraet i badeland med dattra mi, noko som var artigt. Vanntett var det iallefall. Var noko skeptisk til å ta det under vann fyrste gong, men det har da fungert i ettertid. Grunnen til at ein kan setje batteriet i kameraet "feil veg" er for at det då kan transporterast frakobla kameraet, samt beskytta mot vatn. Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Godt poeng nmedaas, det tenkte ikke jeg på. Jeg er vant til at det alltid finnes en sperre mot å sette inn batteriet feil. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hallo, har funnet en feil i testen. For å endre til senterfokus går du inn i menyen på AF og velger fokusområde til senterfokus.(side 90 i manualen) Vis du i tillegg fjerner fokusbegrensingen får du automatisk makro. Har brukt kameraet i noen mnd. og er stålende fornøyd. Tatt mye bilder under vann og brukt det i all slags vær. Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Oi, det var en stygg tabbe. Takk skal du ha superrune. Til mitt forsvar så må jeg si at i manualen, under valg av fokusfunksjon, står det ingen ting om dette. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Oi, det var en stygg tabbe. Takk skal du ha superrune. Til mitt forsvar så må jeg si at i manualen, under valg av fokusfunksjon, står det ingen ting om dette. Da setter du vel tilbake det ene øye på terningen som ble fjernet. Vil også nevne at vitbalansen kan stilles manuelt. Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Var det noe mer nå??? Jeg har sendt inn oppdateringer til redaktøren, så forhåpentligvis blir det rettet fort. Lenke til kommentar
Kræz Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Er det bare meg, eller mangler siden for bildekvalitet? Jeg får opp siden for "Konklusjon" både på "bildekvalitet" og "konklusjon". Lenke til kommentar
slettet Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg er vant til at det alltid finnes en sperre mot å sette inn batteriet feil. Hehe. Er vane med det sjølv, og var noko overraska når eg såg at batteriet gjekk i begge vegar (dvs. bestemora mi fann det ut). Men etter å ha tenkt meg om, samt fann nytten i det, så fann eg ut at det er ein ting eg kunne tenkt meg på fleire kameramodellar.. Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Er det bare meg, eller mangler siden for bildekvalitet? Jeg får opp siden for "Konklusjon" både på "bildekvalitet" og "konklusjon". Nei, det er ikke bare deg. Det er blitt feil når sidene er blitt oppdatert. Men nå skal det være korrigert. Så får jeg krysse fingrene for at det ikke dukker opp flere feil... Lenke til kommentar
sarom Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei Atle Pedersen Følgende står i testen: Ingen informasjon om, eller kontroll over, lukker og blender. Hvis du trykker på ok tasten så viser kameraet lukkertid og blender. Lenke til kommentar
atlepe Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Du har rett Sarom. Men jeg har gitt kameraet en fem'er på punktet skjerm (med info), så det er ikke noe jeg har trukke mye for. Men jeg tar til etteretning at jeg må trippelsjekke alle påståtte mangler i fremtiden. Lenke til kommentar
Carl S Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Plassering av stativfeste Kanskje ikke så dumt lell? Plasseringen rett under utløseren gir nemlig minst overføring av bevegelse til kameraet når det brukes på stativ. Har selv fikset ettbensstativ av en gåstav + en stativskrue (+ vanlig skrue med passe lengde og skruehode og Araldit). Dermed har jeg alltid stativ for hånden på tur. Øker bildeskarpheten merkbart når jeg gidder å bruke det - om det ikke er veldig godt lys da. Endret 6. oktober 2005 av Carl S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg