Gå til innhold

Trenger kjøling til XP3000+ socket A

Makky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper du spøker nå..

Volcano 11+ og 12+ bråker villt. Jada, det står at de kan gå kjempelavt ned (Ned til 16 db elns) men da er det ikke akkurat kjempekjølig.

Jeg har Volcano 11+ på xp3200, og den må kjøre ganske fort rundt for å kjøle godt. Mulig 12+ er bedre, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg hadde volcano 12+ på en athlon 64 3000+ klokket til +- 3400+, og cpu lå på rundt 40 grader på minimum hastighet.

trådstarter kan eventuelt kjøpe ei ribbe uten vifte å så kjøpe ei silenX vifte til kjøling.

Lenke til kommentar
jeg hadde volcano 12+ på en athlon 64 3000+ klokket til +- 3400+, og cpu lå på rundt 40 grader på minimum hastighet.

trådstarter kan eventuelt kjøpe ei ribbe uten vifte å så kjøpe ei silenX vifte til kjøling.

Hvilken ribbe og vifte hos netshop kan du anbefale?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

denne har jeg gode erfaringer med. det fins mange kjølere som er langt bedre, men det var litt dårlig utvalg på netshop.

EDIT: denne er nok også bra.

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
denne har jeg gode erfaringer med. det fins mange kjølere som er langt bedre, men det var litt dårlig utvalg på netshop.

EDIT: denne er nok også bra.

Den zalman-kjøleren passer ikke på et abit nf7-s, i følge siden dems.

Noen flere som mener at den Volcano 12 er lurt å velge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

ikke så veldig godt utvalg av socket A kjølere lenger... men skal du ha en socket A kjøler, så er nok Volcano 12+ et bra valg.

Lenke til kommentar

Det som gjør at TT Volcano12 må ha litt guffe i mange maskiner for å fungere bra er forde det er en såpass kompakt kjøler at det bør være bra luftgjennomstrømning samt luftfilter på innlufta.

Uten det så går kjøleren full av støv og fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...