Mala Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) HAr endelig fått satt sammen maskina mi, mne eg får ikkje starta installasjon av XP. Altså på den "gamle" pc hadde en eg 16 gib HD som eg hadde xp på, og en 200 gib HD til andre ting. Med i den nye PC`en kjøpte eg meg en S-ATA disk på 250 gib. I BIOS har eg satt cd rommen slik at den skal boote først, men med XP disken i får eg meld om at det ikkje gjekk ann å Loade OS Den gamle XP disken er ikkje formatert slik at XP ligger på den enda, planen var å få installert Xp på denna igjen slik at deg kunne brukt de to andre til spill å andre ting. Hadde vert litt nais å få fiksa Xp i natt skjønner dere? Sette mege stor pris på hjelp:) MItt oppsett er som følgende; DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D, nF4 Ultra, MSI GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, ViVo AMD Athlon 64 3700 Hiper Strømforsyning ATX 580W Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Maxtor 250GB DiamondMAX Plus 10 SATA HD 7200RPM, 9.3ms,16MB cache, SATA 150MB/s Stk + en 200 og 18 gib western degital hd`er Endret 28. juli 2005 av Mala Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Når kommer denne beskjeden? Du er sikker på at det er cd som starter? Kan det være feil med cd eller cd rom? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Under vanlig oppstarts prosedyre så har eg so sat satt cd rom til å boote først, og cd rommen går så det suser den og eg fårr booting from cd beskjeden 2 ganger etter hverande, men så kommer denne failes loading OS Arrgh har alltid problemer med nue harddisker og installasjon!! Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Må bare spørre er dette en lisens versjon eller en du har "lånt". Kandet være at cd er ødelagt? Syns det kan minne om det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Ja nei den er "lånt" men den funka på akkuart samme cd rommen på den gamle maskina, har nok slått meg å at den kan vere gåen. synd cd rommen på denne maskinen her er klik, kunna ha testet..Takker så meget for hjelp i hvertfall. Menn ett spm til, hvilke jumper settings bør eg ha ?? det er 3 HD`er , hvilken bør vere master?? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Nei nå gir eg faen meg snart opp! jævla møkk azzå, visset det MÅTTE bli noe emd hardiskene... Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 samma dritten skjedde for en kompis av meg jeg hadde kjøpt helt ny pc til (var jo seff dritflau når det ikke funka mvi ringte til windows og da sa h an noe dritt vi skulle gjøre inpå bios... prøv og ring du å... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 samma dritten skjedde for en kompis av meg jeg hadde kjøpt helt ny pc til (var jo seff dritflau når det ikke funka mvi ringte til windows og da sa h an noe dritt vi skulle gjøre inpå bios... prøv og ring du å... Hmm inn til MS mener du Er bare det at eg jobber dagtid så da er nok kontorene(?) stengt...faen eg vil spille med ny PC nå!! Ska prøve å få tak en annen windows cd, se om det virkelig er min cd som nekter å funke på denne maskina...pokkers horeri! Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ikke glem at du må trykke på en tast for at den skal boote fra CD da... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ikke glem at du må trykke på en tast for at den skal boote fra CD da... Nei har trykket på diverse, men normalt skal en få en liten notis om dette også, noe som ikkje er tilfellet her Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hvis du har diskettstasjon, vil det ikke være noe problem å installere XP? Boot på en Win98-diskett, deretter går du til X:\(CD-stasjon). X:\i386\winnt.exe, Enter. winnt.exe er kjørbar i DOS, hvilket setup.exe ikke er. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 http://www.microsoft.com/downloads/details...b7-4fed408ea73f Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 En tanke er jo at en del bios'er har i tillegg til "boot order" også noe som heter noe lignende "device security" der man må gi beskjed til bios'en at man gir tillatelse til å boote fra andre ting en harddisken. Dette er meget ofte tilfellet på laptop'er, men har også sett det på ett par stasjonære pc'er. Verdt å sjekke ut i hvertfall. . Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Skal herje litt med boot disk no, hade jo f*** ikkje en vettug diskett i huset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå