tacomodo Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Vel, jeg har lyst til å kjøpe meg et digitalkamera og lurer på hva som er bra. Jeg har lest gjennom en del tester både her og andre steder. Jeg har funnet ut at jeg vil ut med rundt 4-5 lapper. Det jeg vil ha er: -God bildekvalitet. Jeg kommer nok mest til å ha det på PC'n, men jeg vil ikke ha noe sånn dårlig 640x480 søppel fordet :smile: -Jeg vil kunne ta bilder av ting i bevegelse uten at halvparten av bildene blir blurry og uskarpe. Jeg er ikke så kjent med det her, er kanskje dette noe kameraer generelt sliter med? Jeg vil også ha muligheten til å ta opp filmer helst med lyd. Trenger ikke være superkvalitet. Lite og kompakt er også noe jeg stiller krav til, samt LCD skjerm. Vel kort sagt vil jeg ha mest mulig av kvalitet og funksjoner for prisen 4000-5000. Foreløpig har jeg tittet på Canon DIGITAL IXUS 330 og denne virker ganske bra, men jeg har lest noen user reviews om at bildene er uskarpe innendørs eller noe i den duren... Noen som har noe å tilføye her? Setter pris på all tilbakemelding :smile: Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Dere er vel lei av alle disse post'ene. :/ Men, kan jeg spørre om noe annet da. Er det noen som vet om noen bra butikker i Oslo som har god greie på, og har ikke så verst priser, på digitalkameraer i Oslo? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du kan vel ta en titt på denne siden: http://www.digitalkamera.no/anbefalinger/d.../3000_5000.html Canon Ixus 330 bør være et fint valg det. MLW Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Takk. Det er bare så tvetydig. "Dette er et bra kjøp! Men dersom du har 100lappen mere kan du få dette røverkjøpet! Det her bedre blabla, men dårligere blabla. Derimot er DETTE valget du burde ta, men det finnes rimeligere valg..." Jeg blir gal :razz: For en som knapt har sett på et kamera før er det mye å sette seg inn i :smile: Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 For en som knapt har sett på et kamera før kan det være en god ide å kjøpe et billig, enkelt kamera, og bruke dette en stund. Etter hvert vil du se hva du savner/mangler på dette, og har mye bedre forutsetninger for å kunne kjøpe et godt kamera for akkurat dine behov senere. Kanskje en HP på Elkjøp til 995,-?? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Vel, jeg har tenkt litt over det, men det er ikke aktuellt. Skal jeg først kjøpe så vil jeg ha noe som er bra. Det er en del penger det er snakk om, og jeg har ikke 1-2000 bare for å se hva jeg kommer til å savne... Jeg holder fremdeles litt av Ixus 330, men er ikke sikker. Er det noen som har det eller har testet det her? Lenke til kommentar
The man! Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Sony DSC-P5 er knallbra. 3,2 megapixler oppløsning, masse funksjoner, lett og bruke. er på tilbud på elkjøp, koster 4999,- tror jeg. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Ja, det gjør jo valget litt enklere. Leste en test av det. Virker som om den hadde noen stilige effekter man kunne legge på. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hiv på en 'lapp' til og få deg fjorårets kremkamera: Nikon CP 995.... http://prisguide.digitalkamera.no/vis_prod...t=Coolpix%20995 -flff Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 > Er det noen som har det eller har testet det her? Det er én som har lagt ut sin erfaring her: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_prod...igital+Ixus+330 MLW Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Takk for alle svar og tips. 995 virker veldig bra, men klumpete. Har bestemt meg. Det blir Ixus'en :smile: Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Og mens jeg først er her. Du vet vel ikke om noen bra og billig butikk i Oslo? Jeg har lyst på det på dagen. Tror ikke jeg klarer vente en uke eller mer hvis jeg først bestiller det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå