icer Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Jeg lasted ned Batman Begins, versjonen som er filmet i en kamerasal med en mann nede i venstre hjørnet som du ser hodet på :!: ... Det som er greia er at det er flere hull i historien som jeg ikke får til å forstå og det irriterer meg!: 1. Bruce's foreldre blir drept av den som senere blir kjent som "the joker" og i Batman Begins mangler replikken der han sier "Have you ever danced with the devil in the moonlight?" som han sier i den filmen der han kjemper mot "the joker" 2. Bruce møter på en fyr i fengsel som blir hans mentor, mentoren lærer han opp i forskjellige arter kamsport og levemåter, de er kjempekompiser til vi en dag ser de på isen der mentoren forteller at faren var en tosk, og at det var Bruce's feil at de døde... Så plutselig eksploderer huset de bodde i oppi fjellene der, Bruce og mentoren sklir nedover et isfjell og Bruce redder han mentoren så et kjempehopp til senere i tid Hvorfor Ekspoderer Huset?! 3. Bruce og mentoren begynner plutselig å slåss og nå er de plutselig livslange erkefiender Hvorfor det?! og en tillegsting; den maskinen som eliminerer alt av vann, hva med vannet i menneskekroppen?! Endret 28. juli 2005 av icer Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 En spoilerwarning her hadde vært utrooolig kjekt! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 #1. Vel, han som drepte moren og faren til Bruce Wayne i Batman Begins blir rett og slett knertet. Jeg for en visste ikke at han skulle være joker. #2. Du mangler 10 minutter av filmen om det du sier stemmer. SE DEN PÅ KINO, BETAL!!! #3. SE FILMEN PÅ KINO! Og til tillegsspørsmålet ditt: Den var vel designet sånn. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Ehm, huset eksploderer fordi Bruce kaster en fakkel på en haug med eksplosiver mens han slost mot mesteren. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 1. De har endret historien. Han som dreper foreldrene er IKKE den som blir til The Joker. Som du kanskje så, ble morderen drept rett etter rettssaken i begynnelsen av filmen fordi han ville tyste. 2. Dårlig kopi? Du mangler noen minutter der. 3. Kommer av det du mangler i punkt 2. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 3. De begynner å sloss fordi: Bruce trodde "mentoren" og gjengen hans drev med å bekjempe kriminalitet og få "justice" i system igjen. Motivene til mentoren var desverre for Bruce noe helt annet. Mentoren ville drepe masse uskyldige mennesker, og ta kverken på hele Gotham. Istedenfor å kvitte seg med kun kriminaliten, skulle da mentoren drepe alle i Gotham, og det likte ikke Bruce. Bruce/Batman ville bare bekjempe kriminalitet og korrupsjon. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Helt riktig Feh Og til spm1(noe jeg tror jeg har nevnt før) I denne filmen har de gått tilbake til den ORIGINALE historien. I de gamle filmene endret Tim Burton historien til at det var joker som drepte foreldrene hans, mens i tegneserien er det Joe Chill som dreper de, og de har nå fortalt historien som den egentlig er. Og sist men ikke minst: Ikke last ned lusne opptak av filmen på nettet, gå på kino, betal billetten, og nyt denne filmen sånn den er ment å sees. EDIT: Og btw, maskinen "eliminerer" ikke vann, den får vannet til å fordampe. Endret 28. juli 2005 av Dimitrij Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) At de hadde endret historien var jeg ikke klar over, trodde det alltid var "the joker" som drepte foreldrene jeg... Jaja, lærte noe nytt idag og =) Men hvorfor slippe ut en kinoversjon som er full av feil da? Grunnen til at jeg lastet den ned er at det er ikke kino her ute. Er ikke alle steder det er bare å rusle ned på kino'en Ok: så Bruce og mentoren er fortsatt på samme lag, bare at mentoren vil ta livet av de kriminelle for å få bukt med kriminaliteten og Bruce vil bekjempe den altså? Og dermed blir det interessekonflik og de begynner å slåss mot hverandre? Endret 28. juli 2005 av icer Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Men hvorfor slippe ut en kinoversjon som er full av feil da? Er jo ikke kinoversjonen som er feil, men opptaket som er gjort.. Se den på kino heller! Dra til annet sted da Endret 28. juli 2005 av erlendru Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Over 1time med bil... Kan heller se den når jeg skal flytte på hybel igjen senere i August.... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ok: så Bruce og mentoren er fortsatt på samme lag, bare at mentoren vil ta livet av de kriminelle for å få bukt med kriminaliteten og Bruce vil bekjempe den altså? Og dermed blir det interessekonflik og de begynner å slåss mot hverandre? Mentoren vil ta livet av alle i Gotham fordi han mener Gotham er et fordervet horehus som må fjernes fra jordens overflate. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Som "Dimitrij"sier så har de valgt å fortelle storryen i Batman Begins slik som den skal være og det er jeg meget glad for. Jeg kan fortelle deg at i Batman Forever så får vi vite at det var han Two-Face som drepte foreldrene til Bruce. Som så andre sier, selv om du bor langt fra nærmeste kino så er det ikke så mye opplevelse du får ut av en piratkopi, med elendig lyd og bilde(kan se for meg at de skiftet opptakskasett under filmingen i kinosalen, derfor det mangler en del av filmen hos deg). Endret 28. juli 2005 av Wooho Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det jeg har merket i denne filmen, er at de prøver å få en til å virke som en sann historie. Men hvem i hælvete kan med hånden på hjertet si at de har klart å løfte en mann som henger utfor et stup mens den andre hånden holder deg fra å falle?! Men den skal sikkert ikke være helt sann, men mer virkelighetsnær enn de forrige. Jeg synes filmen fungerte svært bra. Det eneste jeg stusset på var på begynnelsen, men filmen kom seg utrolig iløpet av en halvtime. En god action-film! Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 1. Jeg kan fortelle deg at i Batman Forever så får vi vite at det var han Two-Face som drepte foreldrene til Bruce.2. piratkopi, med elendig lyd og bilde(kan se for meg at de skiftet opptakskasett under filmingen i kinosalen, derfor det mangler en del av filmen hos deg). 1. Huh? Var det ikke The Joker som drepte dem da? Eller var det two-face? Kan godt hende det var Two-Face, han sa ihvertfall den replikken... 2. Det kan godt hende at det var da han skiftet kassett det skjedde ja... Vel vel, nå har jeg ihvertfall fått oppklart det jeg manglet Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hm la oss ta dette fra begynnelsen av nå. Du må huske at da den føsrte Batman filmen kom ut i 1989 ble den regisert av Tim Burton. Vel Burton tilot seg visse friheter og endret det slik at det var "The Joker" som drepte foreldrene hans. Vel da Batman Forever kom ut i 1995 ble den regisert av Joel Schumacher, han endret det slik at det var "Two-Face" som var morderen til Bruces foreldre. Her ser vi at regisører har latt seg friste til å fikse på historien, mens Christopher Nolan gikk tilbake til røttene og forteller oss nå historien slik den skal være altså slik den var da den ble utgitt av DC Comics. Håper det ble klarere nå, men regner med at du viste alt dette fra før av uansett. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hm la oss ta dette fra begynnelsen av nå. Du må huske at da den føsrte Batman filmen kom ut i 1989 ble den regisert av Tim Burton. Ikke for å pirke, men *Host* Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 men regner med at du viste alt dette fra før av uansett. jaja, seff! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hm la oss ta dette fra begynnelsen av nå. Du må huske at da den føsrte Batman filmen kom ut i 1989 ble den regisert av Tim Burton. Ikke for å pirke, men *Host* Joda viste om denne jeg, men er så drit, og gammelt, fryktelig flaut å nevne denne engan. Så foresten på denne gamle Batman serien for lenge siden, ble vel ikke kalt Batman engan på den tiden men Lynvingen eller noe slikt der Bruce Lee spilte en av de skurkerollene. Den batmobilen var bare flau å se på. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Lynvingen aka. The Flash er vel noe helt annet enn batman hvis jeg ikke tar feil? Han mannen som kunne løpe og bevege seg noe helt usansynlig fort... Filmene er vel fra 80-tallet? var denne jeg tenkte på, men Lynvingen er kanskje noe annet...? Endret 28. juli 2005 av Feh Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Lynvingen var det norske navnet på Batman. http://tegneserie.info/lynvingen_1-66.htm The Flash er en annen figur. Edit: Tar jeg ikke feil, så ble The Flash kalt lynet på norsk. Og om man skal stole på en kommentar i en tilfeldig blog, så er det riktig: Fra -66 begynte SE-bladene å utgi "Supermann" (nytt navn, forstavelsen "super" hadde i mellomtiden slått an i norsk språk) og "Lynvingen" på nytt. Året etter kom ytterligere to DC-blader, Superboy og Lynet (The Flash). Ref: http://blog.vg.no/index.php?op=ViewArticle...Id=738&blogId=6 Endret 29. juli 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå