Daniel Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 PortaPro-et mitt har begynt å synge på det siste verset sitt, så jeg tenkte å bytte det ut i noe nytt. Her på forumet har jeg sett at Beyerdynamic D T231 har blitt anbefalt av flere personer. Ifølge goodsound.com er visst Sennheisers HD 497 jevnt over bedre på lydsiden (selv om det sannsynligvis er en subjektiv oppfatning). Jeg var ganske sikker på at jeg ville ha DT 231 fra amentio.no likevel, siden jeg da kun måtte betale 450 kroner, inkludert frakt osv.. Når jeg fant ut jeg kun kunne betale med kredittkort kompliserte det saken litt, da jeg kun har et Visa Electron, som ikke kan brukes til slikt. Den laveste prisen jeg fant hos en nettbutikk som kunne sende på en måte jeg kan bruke var omtrent 650 kroner inkludert frakt osv; ikke mye mer enn en tikroning mindre enn HD 497. Nå som prisforskjellen er fraværende er jeg mer i tvil om hva jeg burde kjøpe, derfor tyr jeg til dere og forhåpentligvis deres erfaringer: Hvilket av dem vil dere anbefale meg, og hvorfor? Er det andre jeg burde vurdere til samme pris (maks. ca. 650 kroner inkludert frakt osv.)? Det viktigste er lydkvaliteten, etter det hvor mye lyd som kommer inn utenfra og omvendt (isolasjon?). Hvordan det er å ha på syns jeg ikke er så viktig, hvis lyden er god. Det vil hovedsakelig bli brukt til å høre på musikk, da mest metal og punk. På forhånd takk for eventuelle svar. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Da jeg sammenliknet HD497 og DT231 direkte, var det (for meg) ingen tvil om at DT231 var bedre. Den var mer balansert, hadde faktisk en mellomtone, og var generelt mer behagelig å høre på. DT231 er mye mer komfortabel å ha på, og tro meg, det er faktisk viktig. HD497 er helt åpen, så den slipper all lyd inn og ut. DT231 er forsåvidt lukket, og demper litt, men det er ikke som en stor hodetelefon. Skal du ha noe som demper mye, må du enten betale en god del mer, eller gå for f.eks. Sennheiser eH250. Lyden er grei nok, og dempingen er slett ikke verst. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Blir visst DT 231, da. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Vil du ha god demping, kan Sennheiser HD-212 Pro være et alternativ. Den er ikke så ulik 497, men er helt lukket. Har blant annet brukt denne på flyet, og funker utmerket til det. Bluero.no selger denne for 420,- pluss frakt. Det negative med 212 er den tunge bassen. Den markedsføres som et DJ-sett, slik at bassen er tyngre enn på de fleste andre hodetelefoner du kommer til å prøve. Det kan være forstyrrende på noen typer musikk, men morsom på andre. Kabelen er dessuten 3 meter lang, noe som er litt i overkant av hva som er praktisk. Jeg har både 212 og Beyerdynamic D231. Jeg foretrekker D231 dersom jeg skal høre musikk i relativt stille omgivelser, eller dersom jeg har behov for å høre hva som foregår rundt meg. Den er nemlig ikke helt lukket. Men om jeg skal "låse meg inne", f.eks. på toget, flyet etc. er 212 det jeg bruker da. Har også hørt at 212 er gode til film og dataspill, siden bassen gir deg en slags subwoofer-opplevelse. Men har ikke forsøkt det selv. I følge det jeg har lest om 497 er lydkvaliteten der meget god. Men den er som du vet helt åpen, slik at det slipper mye lyd både ut og inn. Har også sett testere som har likt lyden i D231 bedre enn i 497. Så dersom lydkvalitet og komfort er viktige kriterier, vil D231 være det beste valget. Men D231 ser litt kjedelige ut, 497 er mye kulere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå