Bjarnez Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 HEI! Jeg har en harddisk som er partisjonert i to, en fat32 partisjon og en ntfs. WinXP ligger på fat32. Når jeg sitter i nettverk og deler filer på fat32 partisjonen går alt greit, men når jeg deler filer på ntfs-partisjonen kan ingen kopiere dem, eller gå inn i delte mapper. Hva er galt?? Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hvilket OS kjører de andre på nettverket? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du har altså delt du en mappe og "everyone" har tilgang til mappen? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du har altså delt du en mappe og "everyone" har tilgang til mappen? Lenke til kommentar
Johan Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det er det samme hvilket OS en PC har, når den er sharet i nettverket. Pc'ens OS leser data fra hardisken, på kommando fra nettverksgjestens OS. Når du laster ned fra FTP, laster du ofte ned fra Linux, altså Ext2, og det går jo fint med en win box Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 ja, everyone har tilgang til mappa! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du må vel opprette brukerkontoer og sette tilgangen til mappene på NTFS-disken korrekt i forhold til brukerkontoene. Me thinks. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 det gjelder vel kun brukerne på min maskin! Lenke til kommentar
viggo Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Sjekk om underkataloger og filer har blitt delt ut til everyone. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 01:55, Bjarnez skrev:det gjelder vel kun brukerne på min maskin! Njet. Også de som er koblet til din maskin. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 nei, men deler jeg en mappe feks får ingen tilgang til den,, uansett om jeg git full tilgang. kan det ha noe med filsystemet å gjøre iogmed at fat32 partisjonen virker?? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 gå in i kontroll panel-admin tools eller noe sånt-local comp policy-så lager du en bruker som har passord og brukernavn *****/mongo eller noe :razz: så legger du de brukerne til i security settingsen på mappa...du må også dele tror... ikke du får satt opp anonym accsess ved delte mapper...i win2k/winxp Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: tror... ikke du får satt opp anonym accsess ved delte mapper...i win2k/winxp D er bare å aktivere "Guest-kontoen" (uten passord)... Det gjelder deling mellom Win2k/NT/XP og Win9x/me.... Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Den 2002-08-02 04:36, NoNamed skrev: gå in i kontroll panel-admin tools eller noe sånt-local comp policy-så lager du en bruker som har passord og brukernavn *****/mongo eller noe :razz: så legger du de brukerne til i security settingsen på mappa...du må også dele ---------------------------- Forklar litt nærmere! Lenke til kommentar
skrotnisse Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 02:21, LarsC skrev: Quote: Den 2002-08-02 01:55, Bjarnez skrev: det gjelder vel kun brukerne på min maskin! Njet. Også de som er koblet til din maskin. Dette er helt korrekt, opprett brukere på win2k/winxp boksen din som har samme brukernavn som de andre brukerne bruker på sine egne maskiner. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hvilket OS kjører "klientene" (de som skal koble til deg)? Hvis de kjører Win9x/me vil min løsning over, med "Gjest" kontoen fungere ypperlig... :smile: Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 de kjører alt fra linux til winxp. alt jeg vil gjøre er å dele mappen, kan jeg lage et eget brukernavn og passord for de jeg vil dele mappen til?? Hvordan gjør jeg dette?? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har du prøvd å gå inn på brukerbehandling og "aktivere" Gjeste-kontoen? Del så en mappe med tilgang til Alle og voilá! : Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 har prøvd det,,, ingen voila! hvordan gjør man dette ordentlig? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Hvordan deler man en mappe i winxp med ntfs?? Hvordan kan man lage et passord og brukernavn til en annen person i nettverket?? det var det jeg ville fram til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå