BigJackW Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Har noen prøvd spirritisme. Flytter det av seg selv? Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Ja den flytter på seg sjølv. Detta veit eg av erfaringar, men av den grunn vil eg ikkje anbefala spiritisme. Det som er skummelt med spiritisme er at ein får kontakt med det utanom jordiske og har ikkje kontroll over kva som skal skje. Sjølv har eg ikkje dårlege erfaringar, men ein veit jo aldri kva som kan skje ? Uansett, Nokon kjem aldri til å tru på spiritisme, andre veit betre. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nei, den flytter seg ikke av seg selv, men alle hjelper litt til, underbevistheten som bestemmer. Leste en artikkel om det for ikke så lenge siden, skal se om jeg finner den i morra, tar kveld nå. Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Sumsar: Nei den tar eg ikkje altså. Eg er heilt sikker på at det er noko der. Men den artikkelen hadde vert fint å lest ja, for kven veit, kanskje det er underbevistheten. Gler meg nesten litt til den artikkelen no. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Will do, men jobb i morra så vi tar det i morra. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Spiritisme : Muttern er ei vaskeekte heks, hun er blandt annet øversteprestinne I oshuan (har ingen aning om hvordan det skrives) som er en afrikansk religion. Hun kommunerer med døde sjeler og får de til å gjøre arbeid for henne. Hun kan forutsi en del ting, dog aldri med 100% sikkerhet men ganske close, og hun bruker evnene sine til masse spennende ting. Muttern er den siste personen jeg kødder meg her på jorden Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Spiritisme : Muttern er ei vaskeekte heks, hun er blandt annet øversteprestinne I oshuan (har ingen aning om hvordan det skrives) som er en afrikansk religion. Hun kommunerer med døde sjeler og får de til å gjøre arbeid for henne.Hun kan forutsi en del ting, dog aldri med 100% sikkerhet men ganske close, og hun bruker evnene sine til masse spennende ting. Muttern er den siste personen jeg kødder meg her på jorden Det hørtes creepy ut Personlig tror jeg lite på spiritisme Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nei, det er kun tull og fanteri. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Et par episoder : I en Tarot spådom kom det fram at mannen til hun som spådde seg kom til å dø plutselig en viss dato, naturligvis så nektet damen på at dette kunne skje da han var frisk som en fisk. Ca 6 måneder senere , en uke før datoen Muttern hadde fastsatt så døde mannen brått av hjerteinfarkt. Etter dette så gidder morsan aldri å fortelle om noen kommer til å dø da de ikke tror henne og gjør heller ikke noe for å forandre det. Ouija : Har selv lekt meg litt med ordentlig Ouija bord i en seanse i regi av et par venniner (vel skulle sjekke dem opp) og vi hadde 5 stykk talglys satt opp riktig. Vi fikk grundig kontakt og det skumleste av alt var at tiden gikk veldig fort, vi fikk snakket kanskje i 5-10 minutter med denne personen, når seansen var over hadde talglysene brent helt ned og det hadde gått 5 timer / (Fra 12 til 5) . Vi ble enige om å ikke kontakte den ånden (demonen) på nytt da vi alle var helt utslitte og vi kom ikke i form på flere dager. Men holder ikke på med dette lengre, ble bra skremt da jeg var 21, så jeg holder meg unna, muttern får holde på med dette i og med hun er eksperten, men hun maser veldig på meg for at jeg skal fortsette. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er bare fjortisser som tror de er kule som driver på med den slags... Spiritisme er ikke tr00! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det er bare fjortisser som tror de er kule som driver på med den slags... Spiritisme er ikke tr00! Spiritisme kan være veldig mye forskjellig, trenger ikke å bare være et Ouija bord. Dette er noe av det muttern holder på med Palo Mayombe Endret 27. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Har ein kamerat som er hekta på slikt, han har kontakt med andre som driv med spritisme og har gått på diverse kurs. Han fekk bestilt Ouija brett på nettet, sidan han har ein veldig stor intresse for den slags og for synske mennesker. (han meiner og at han har evnen til å bli synsk) Sjølv så kan eg ikkje noko anna enn å tru på spiritisme, men om nokon beviser at alt faktisk berre er fleip trur eg kanskje eg blir litt letta. For eigentleg er eg litt redd for at det skal skje noko med dei som held på med spiritisme og har ouija seanser. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 lil_furi : Kan love deg at man bør ta sine forholdsregler når man holder på med slikt, noen av farene er at man kan bli besatt av en sjel som ikke ønsker å stikke av når seansen er ferdig, i de beste tilfellene så blir den i huset en periode og finner på djevelskap. Holder du på med spiritisme så er nok det beste å ikke holde på hjemme til seg selv, helst et lokale beregnet på dette. Folk kan nå tro hva de vil om dette, men jeg er overbevist, blir bare for dumt at det ikke finnes litt mere mellom himmel og jord enn det vi kjenner til. Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det er akkuratt derfor eg vil at bare skal vera innbillning. Det er så mangen som prøver ut spiritisme som eigentleg ikkje veit kva dei held på med, eg har sjølv vore ein av dei, men har alltid hatt ein viss redsel for ting som kan skje, som det du seier om sjelen. Uansett om spiritisme er fleip, så veit eg (eller meiner) at det er noko mellom himmel og jord. Eg har tru på at ånder og gjenferd finnes, Men eg er og ein av dei som trur gud finnes. Endret 27. juli 2005 av lil_furi Lenke til kommentar
Morten892 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 spiritisme er LoooooooooooooL :!: :!: Overhøring i bussen på vei til skolen Jente 1: snakket til jente 2 om at de hadde holdt på med spiritisme i helga Jente 2: er helt ivrig og vil høre mer Jente 1: snakekr ut om hva de gjorde Jente 2: er HEELT med...rå hipp på det og vil prøve det selv Jente 1: forteller til slutt at de så DJEVELEN I ET VANNGLASS!!! LOOOOL Jeg og Kameraten min satt å hånet de resten av turen... Storm i eit vannglass....er ett uttrykk....nå har de sett DJEVELEN I ETT VANNGLASS!!! MUUUUUULIG!!!!!!!! Spiritisme er LOOOL...glasset flytter like mye på seg som gammeltanta mi flytter rævva fra stolen....spiritisme er bare fantasi Spiritisme er LOOOOOOL Tror ikke på noe spiritisme Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Som kristen, så er jeg ganske sikker på at det fungerer ganske bra. Og jeg skal nok ikke blande meg borti det Jeg tror dog ikke at det går an å få kontakt med døde, men bare satans engler (demoner), som er den rake motsetningen av Guds engler, og er bare ute etter å dra deg ned i dritten. Mitt syn Ikke klag Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg har prøvd spiritisme før men jeg vet ikke om noen dyttet den eller om den flyttet seg av selv. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Tviler på at det er sant, men jeg holder meg langt vekk i fra det uansett. Vil ikke blande meg opp i det miljøet (ikke ta det personlig), for det er ikke helt min greie. EDIT: Glemte ikke. Endret 29. juli 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Tviler på at det er sant, men jeg holder meg langt vekk i fra det uansett.Vil ikke blande meg opp i det miljøet (ta det personlig), for det er ikke helt min greie. Jeg holder meg legst mulig unna spiritismen!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå