raufoss Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hei, har nå registrert meg her på dette forumet i håp om å få litt hjelp. Etter et lynnedslag har jeg hatt problemer med diverse ting i huset, blant annet røk en tv, en router, adsl modemet vårt og noen andre småting på en annen pc i huset. Frem til nå trodde jeg at alt var i orden med min egen pc, men har nå begynt å lure ettersom jeg ikke får tv-ut til å fungere i det hele tatt lenger, selv om jeg bruker akkurat samme oppkobling som før, noe som fungerte som bare det. Får beskjed av både TV-tool og tvcc2000 at de ikke finner noen tv-chip, og på selve nview-innstillinger hjelper det ikke å trykke på "finn skjermer", tv-området er grått uansett. Med tanke på at skjermkorte mitt ellers fungerer optimalt (Asus Geforce 4 ti 4400) lurer jeg på om bare selve tv-chipen eller hva man nå en kaller det, har gått? Er det mulig at bare en liten del av kortet kan bli ødelagt, samtidig som alt annet er intakt på noe sånt som mitt eget skjermkort? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Sånn som jeg fortår det, så har du hatt pcen koblet til tven via utgangen når det slo ned. Og da har det sikkert gått igjennom tv chippen, og ut et annet sted jeg ikke vet. Lenke til kommentar
raufoss Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Ja, stemmer, glemte selvfølgelig å nevne at pc'en var koblet til tv'en gjennom tv-utgangen på skjermkortet ja. Siden den nevnte tv'en røk, så er det ingen tvil om at det har kommet en hel del spenning gjennom kabelen til skjermkortet, men det jeg syns er rart, er at det bare er tv-utgangen som er defekt, og ikke hele kortet. Men da vet jeg ihvertfall at det går an, nå er det bare å sette i gang med å bestille nytt kort, satser på at prisen har sunket litt siden sist på Geforce! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Er det ikke bare å snakke med enten geforce eller der du kjøpte kortet da? En TV-utgang koster ca. 100kr, og kortet er ellers det samme som uten en TV-ut. Det er lett og impletere, og jeg tror det skal gå ann oppgradere fra ikke tv-ut til tv-ut. Derfor må det jo oxo gå ann å bytte tv-ut'en! litt kronglete forklart, men =) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 En Asus Geforce 4 ti 4400 er jo såpass ny at det er vel garanti på den? Tviler på at de kan "se" at det har vært lyn-nedslag... :smile: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 13:27, raufoss skrev:Men da vet jeg ihvertfall at det går an, nå er det bare å sette i gang med å bestille nytt kort, satser på at prisen har sunket litt siden sist på Geforce! Har du ikke hjemforsikring? Skader ved lynnedslag skal da normalt dekkes... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 2-3000 i egenandel tror jeg... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 15:05, ZoRaC skrev:2-3000 i egenandel tror jeg... En TV, en router, et GF4 Ti 4400 + noen småting på en annen PC. Det er sum per skadetilfelle som teller. Overstiger fort en slik egenandel... Lenke til kommentar
raufoss Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Takk for alle svar! Jeg har hjemforsikring ja, da jeg nevnte det å kjøpe et nytt kort så var det under forutsetning på å få igjen for det ødelagte kortet. Det å kunne bytte tv-ut er noe jeg ikke har tenkt på, men det høres jo mulig ut ja! Skal ihvertfall sjekke med den lokale databutikken og høre om noen muligheter rundt det. Hvis det ikke er mulig, får jeg se hva de skriver i rapporten fra mjøsdata etter at jeg har levert det inn. Forhåpentligvis konkluderer de lettvint med at kortet er ødelagt, noe som blir greit å vise til If, men jeg får se. Uansett er det dritkjedelig at dette skjedde, skulle teste tv-ut på den nye tv'en min, noe jeg hadde gledet meg til lenge. Skuffelsen var enorm i det ingenting skjedde.. Lenke til kommentar
raufoss Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Et spørsmål; hvor kan jeg få tak i en tv-utgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå