L O G I M A N Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Har en kamerat med en Dell 500m laptop. Strømforsyningen tok kvelden og den kunne trenge et nytt tastatur og batteri. Strømsforsyningen og tastaturet mener jeg er noe som går på garantien, men batteri må kjøpes. Men det virker som det er umulig å få kontakt med dell. Har prøvd i halvannen måned nå. Sendt mail, uten svar (på over en måned)... og i telefonene kan en sitte i evigheter uten svar. Så noen som har forslag til å få fatt i Dell? Finnes det andre steder en kan få deler til denne maskinen, dvs uoriginale? Endret 27. juli 2005 av sesteen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Fikk svar på mailen fra dell etter 6 uker i dag, helt utrolig..... Jeg er iallefall jeg har aldri kjøpt dell og kommer aldri til å gjøre det om det er det her som skjer når noe går galt. Lenke til kommentar
Nastyman Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har hatt endel problemer med dells kundeservice selv.. Et par uker etter jeg mottok min inspiron 8600 (september 2003), røk batteriet på pc'en. SEndte mail til kundeservice om problemet, men fikk aldri noe svar. Så etter ca 2 mnd, ringte jeg dem. Fikk da til svar at om jeg hadde et problem, om aldri sende mail, da dette systemet var overbelastet. Nytt batteri fikk jeg ikke lenge etter. De virkelige problemene mine begynte et par dager etter at garantien gikk ut.. (hadde valgt 1 år på stedet garanti) Pc'en begynte å si at jeg ikke hadde original strømadapter koblet til, og ville bare kjøre på lavest speed, ergo 599 mhz. Da jeg ringte kundeservice, fikk jeg til svar at dette hadde de aldri hørt om før, og at de ikke visste hva det kunne være. Men at med et nytt adapter ville dette nok ordne seg. Etter litt research på dell sitt supportforum, kom jeg over mange folk som hadde samme problemet. Dell kjører nemlig et system der de har en chip inne i ac boksen, som sender signal om at den er original. Men noe har gått galt, og hovedkortet mottar ikke denne beskjeden. Ergo jeg har en laptop som ikke lader batteriet, og som kjører på 600 mhz.. Så min anbefaling til alle som skal kjøpe dell.. DON'T.. eller sørg for å velg lang garanti Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 La merke til dette. fikk tilslutt svar igjennom telefonen. Da virka det veldig ålreit og null problem, og delene kom dagen etter. Men om mailen er så overbelastet kan de likeså fjerne den og be folk ringe. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har en kamerat med en Dell 500m laptop. Strømforsyningen tok kvelden og den kunne trenge et nytt tastatur og batteri. Strømsforsyningen og tastaturet mener jeg er noe som går på garantien, men batteri må kjøpes. hvordan endte det? har selv en 500m med utbrukt hovedbatteri som jeg skulle ha byttet. mine spørsmål: 1. hvordan røyk strømforsyningen? bare sluttet å fungere eller? 2. hvilke problemer har du hatt med tastaturet? jeg har mistet par taster, men har klart å fikse de selv i ettertid. 3. fikk du disse på reklamasjonsretten eller måtte du betale? 4. fikk du kjøpt nytt batteri? (cells?), eneste stedet jeg finner hovedbatteri til 500m er på dell usa sine sider (batteriet til 600m som ikke finnes i europa) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Strømforsyningen tok bare kvelden. Tastaturet begynte å bli treigt og litt løst i knappene. Tastatur og ny adapter fikk jeg gratis fra dell på garanti ved å ta en tlf ditt. Batteri er fortsatt ikke byttet, og ikke prøvd å få på garanti da det regnes som forbruksvare. Har ikke spurt om hva det vil koste, da det ikke har vært det viktigste. Men jeg ser at en kan få et med dobbel kapasitet av hva kameraten min fikk med. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Tastatur og ny adapter fikk jeg gratis fra dell på garanti ved å ta en tlf ditt. takk for svar, men er ikke den pcen mer enn 1 år gammel? garanti gjelder vel kun et år? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Den pcen er et og et halvt. garanti kan bare gå utover kjøpsloven. Du har fortsatt 2/5år å reklamere om ting skulle streike. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 takk for alle svar En pc har en regnskapsmessig avskrivningstid på 3 år, det er altså vanlig å forvente lengre levetid enn 2 år, dermed sier kjøpsloven at man har 5års reklamasjonsrett. Hva man egentlig får for pengene når man betaler ekstra for "lang garanti" hos Dell er ikke godt å si, kanskje de kommer og henter pc'n i løpet av en virkedag isteden for to. I går streika min Inspiron 5150 som jeg kjøpte uten noen form for ekstragaranti i april i fjor. Ringte og fikk snakke med en flink servicetekniker uten særlig lang ventetid. Hovedkort og prosessor må byttes. Men, akk, min 1 årsgaranti var utløpt fikk jeg vite, noe som var lett å parere med å vise til kjøpsloven, så dermed går den reparasjonen i boks. Dell retter seg etter kjøpsloven, men de har ingen plikt til å opplyse kunden om dette, og gjør det derfor heller ikke. At de isteden er så "vennlige" å fortelle meg at garantien - som stort sett er verdiløs - bare er på ett år er selvsagt helt überjalla. Om det hadde vært problematisk å argumentere for 5års levetid istedenfor 2 fikk jeg ikke prøvd, men det burde det ikke være. Om jeg har krav på å få pcen henta og levert på døra vet jeg ikke, men det får jeg nå engang ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå