Gå til innhold

AMD Sempron? er den bra

Zecko

Anbefalte innlegg

(...) synes synd på dere som raver rundt i mørket og tror at det er normalt å re-installe :!:

At noe kan repareres ved å re-installere programvare (OS) tyder vel på at det er et programvare-feil..? Hadde det vært CPU'en hadde det vel ikke hjulpet stort mye om man hadde re-installert eller kjørt Linux for den del heller.

Stabilitetsproblemer er som oftest forårsaket av minne (RAM).

Slet mye med dette på en Intel 80486.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge maskinen er stabil akkurat når man installerer Windows XP, vil jeg si at dette operativsystemet tåler noe vanvittig med juling. Bare én eneste gang har jeg måttet reinstallere Windows, til tross for at jeg i lange perioder har eksperimentert veldig mye med overklokking. Spontane omstarter, systemkrasj og mislykkede bootinger har jeg opplevd flerfoldige hundre ganger. Men installasjonen vil fortsatt være god som ny i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
(...) synes synd på dere som raver rundt i mørket og tror at det er normalt å re-installe :!:

At noe kan repareres ved å re-installere programvare (OS) tyder vel på at det er et programvare-feil..? Hadde det vært CPU'en hadde det vel ikke hjulpet stort mye om man hadde re-installert eller kjørt Linux for den del heller.

Stabilitetsproblemer er som oftest forårsaket av minne (RAM).

Slet mye med dette på en Intel 80486.

Hva er en programvarefeil da? Hva skjer ved en programvarefeil egentlig, er det ikke slik at maskinen vil prøve å kjøre det, og kan begynne å oppføre seg rart hvis den ikke klarer det helt? Da er det logisk å anta at et stabilt system vil klare seg uten at det rabler for den. Er enig med det om minne da, det har jeg selv erfart, skifta en minnebrikke og alt begynte å bli rart, skifta tilbake men det var for sent, windows var helt føkka.

Lenke til kommentar

Tror neppe det er AMD'en sin feil at jeg av og til må reinstallere. Når jeg er koblet på internett 24 timer i døgnet blir det mye rusk og rask som kommer inn, spesielt etter at jeg tester ut nye programmer og andre ting. Av og til er det godt å "renske" opp, uten at jeg _egentlig_ hadde trengt å gjøre dette.

Lenke til kommentar
hva er en programvarefeil da? Hva skjer ved en programvarefeil egentlig, er det ikke slik at maskinen vil prøve å kjøre det, og kan begynne å oppføre seg rart hvis den ikke klarer det helt? Da er det logisk å anta at et stabilt system vil klare seg uten at det rabler for den. Er enig med det om minne da, det har jeg selv erfart, skifta en minnebrikke og alt begynte å bli rart, skifta tilbake men det var for sent, windows var helt føkka.

kan også tyde på at du har lastet ned for mye porr fra lugubre steder feks :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...