Gå til innhold

pwc problem, feil gcc


Anbefalte innlegg

prøver å få brukt ett Quickcam 4000 i debian, men får dette problemet under "modprobe pwc":

 

FATAL: Error inserting pwc (/lib/modules/2.6.11.12-eurus/kernel/drivers/usb/media/pwc.ko): Invalid module format

 

og når jeg setter i kameraet kommer dette i dmesg:

 

usb 3-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 2

pwc: version magic '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-4.0' should be '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-3.3'

pwc: version magic '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-4.0' should be '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-3.3'

pwc: version magic '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-4.0' should be '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-3.3'

pwc: version magic '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-4.0' should be '2.6.11.12-eurus preempt PENTIUMM REGPARM gcc-3.3'

 

 

noen ideer om hvordan jeg kan fixe det?

 

 

Edit: link til install info: http://www.seismo.ethz.ch/linux/webcam.html

Endret av magikern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg har peilling, men har gcc blitt oppgradert mellom kompilering av kernel og modulen?

 

eventuelt kan du jo sjekke om du har flere versjoner av gcc installert og eksportere CC variablen til korrekt kommando..

Endret av xeon
Lenke til kommentar

tror ikke den har blitt oppdatert etter forrige kernel kompilering, men skal heller ikke garantere det.

 

hvordan finner jeg ut om jeg har flere versjoner?

 

# gcc -v

Using built-in specs.

Target: i486-linux-gnu

Configured with: ../src/configure -v --enable-languages=c,c++,java,f95,objc,ada,treelang --prefix=/usr --enable-shared --with-system-zlib --libexecdir=/usr/lib --enable-nls --without-included-gettext --enable-threads=posix --program-suffix=-4.0 --enable-__cxa_atexit --enable-libstdcxx-allocator=mt --enable-clocale=gnu --enable-libstdcxx-debug --enable-java-gc=boehm --enable-java-awt=gtk --with-java-home=/usr/lib/jvm/java-1.4.2-gcj-4.0-1.4.2.0/jre --enable-mpfr --disable-werror --enable-checking=release i486-linux-gnu

Thread model: posix

gcc version 4.0.1 (Debian 4.0.1-2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...