Gå til innhold

skal ta kopi av dvdene mine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en stund siden jeg har rippet DVD'er nå, men når jeg gjorde det tidligere så brukte jeg et program som het Smartripper for å kopiere filene fra DVD til harddisk. Jeg bare hadde filene på harddisken, men om du vil lage en sikkerhetskopi er det vel bare å brenne disse filene til en tom DVD plate.

kjerts: Strider mot retningslinjene???

Lever vi i en politistat eller?? Det må da være fullstendig greit å diskutere metoder for å LOVLIG ta vare på sine egne data!!

Endret av Cuthbert
Lenke til kommentar
hei jeg ska ta kopi av dvd filmene mine som er slitt, men det går ikke det kommer bare at den er speret.

har hørt av noen venner at det er et prog for og gjøre så den ikke er det hvordan prog er det???

Først bruker du DVD Decrypter for å kopiere dvden inn på harddisken. Deretter kan du bruke DVDshrink eller et tilsvarende program for å komprimere filmen slik at den får plass på en DVD5 plate.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Lever vi i en politistat eller?? Det må da være fullstendig greit å diskutere metoder for å LOVLIG ta vare på sine egne data!!

Det blir det samme som å spørre om crack til et spill som du skal "ta backup av".

Men for all del, jeg gir blanke :whistle:

Lenke til kommentar

Det blir det samme som å spørre om crack til et spill som du skal "ta backup av".

Men for all del, jeg gir blanke :whistle:

Vel, sist gang jeg sjekket var det lov til lage egne kopier av filmene sine, til privat bruk vel og merke.

Lenke til kommentar

Bare dra ned DVDShrink ja.

Velg hva du vil fjerne, som ekstramateriale, komprimere hovedfilmen, fjerne uønsket lydspor som kan spare deg for megabyte, osv..

Etter dette kan du velge om du enten skal lagre det som VIDEO_TS og AUDIO_TS mapper som du må brenne i brenneprog under "DVD Video", eller som en brennbar ISO.

Lykke til med "sikkerhetskopieringen"! ... :p

Lenke til kommentar

hei

sitter faktisk nå og tar backup

bruker dvd decrypter til å legge dvd`en inn på harddisken. så bruker jeg nero recode til å komprimere den til ønsket størrelse. deretter er det bare til å brenne den ut med nero. funker bare helt ok

har nero 6(.0.12) deluxe eller noe+ nero vision. inneholder alt du trenger.

hadde dvdshrink en stund, men liker nero recode bedre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bruker selv DVD Decrypter til å legge dvd'n på harddisk (file mode),og deretter dvd shrink til å redigere og brenne dvd'n som iso.

Er selv veldig fornøyd med denne kombinasjonen,samtlige virker på dvd spilleren i stua.(sålenge jeg brenner på dvd+r og med Benq dw 1620 pro-B7V9 fw)

Men jeg ser flere tråder på engelske/amerikanske forum at folk mener dvd shrink ikke er et spesielt bra program.Kan ikke huske hvorfor.

De anbefalte kombinasjonen av DVD Decrypter og DVD rebuilder for å få dvd'n 110% bra.

2 øre

Edit:fjerna leif

Endret av shorin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...