Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Design:

Kjedelig, for lite farger synes jeg. At den er så firkantet gjør den enda mer kjedelig.

Blandingen av dashed og solid border ser ikke bra ut. Fonten i headeren er ser ikke så bra ut, og hele headeren ser veldig lite forseggjort ut.

Courier new er ingen pen font, annet enn til kode. Du bør få litt padding på boksen øverst til høyre.

Kode:

Kast tabellane!

Ble mye negativt, men jeg fikk desverre ikke spesielt lyst til å gå på det lanet :hm:

Lenke til kommentar

Feilen du gjør, etter min mening:

Det lønner seg å lage en "fish" først, som er et bilde laget i Photoshop eller et liknende program, og som viser _nøyaktig_ hvordan websiden skal se ut. For meg (og skyt meg hvis jeg tar feil), er det ganske tydelig at dette ikke er gjort.

Hvorfor? På denne siden ser det ut som du har designet headeren (banneren) uten å ofre en tanke på hvordan resten av siden skal se ut. Når du lager en slik "fish", har du anledning til å designe mer helhetlig.

Helhetlig? På en bra side passer alle elementene til hverandre, og de kan gjerne likne på hverandre. De er integrerte i hverandre, og er ikke selvstendige. De er alle en ("uerstattelig") bit av en helhet - websiden.

Du må gjerne bruke litt mer grafikk i selve utformingen/designet også.

Og det er flott om du bruker en mindre kjedelig farge enn den gråfargen du har. Prøv med en farge eller et mønster. :) Finn gjerne inspirasjon til farger på colorschemer.com eller liknende sider.

Lenke til kommentar

Synes den ser forferdelig ut, no offence.

- Grått og hvitt blir for kjedelig, du har litt blåfarge i headeren, men jeg synes det blir for lite fargebruk på en slik relativt minimalistisk side.

- Hold deg til få fonter. Og bruk helst fonter som Arial, Verdana etc. da disse ser best ut på web.

- Menyen ser utrolig kjedelig ut, og egentlig alt annet under headeren. Ingenting tar egentlig fokus, det blir bare masse tekst i bokser.

- Kanskje noen piksler mindre mellomrom under headeren

- Og du bruker tabeller :) Det gjør jeg også, men jeg regner med at noen kommer til å spanke deg for det.

- Finne på noe annet foran menyvalgene? Litt standard html å bruke slik listedotter da.. piler foran? Eller noe annet rart?

- Kanskje venstrestille "Nyheter" (i innholdstabellen)

- "MENY", "LOGIN", "SHOUTBOX" osv. kunne kommet litt bedre fram og skilt seg litt mer ut fra det under

Det er bare det jeg ærlig syns.

Edit: Jeg ble ikke først likevel nei...

Men en ting til:

Tenk på målgruppen, og hva dette skal være til. Et lan. Lan forbindes vel ofte med teknologi, pcspill, action, etc. I headeren har du forsåvidt prøvd dette, men med litt for mye 1998-photoshop-filters-newbie preg over det.

Og som nevnt av andre, det så ikke pent ut når det var stipplet linje på tabellen i midten men ikke de andre...

Endret av Decline
Lenke til kommentar

så noen nevnte de dottene i menyen • ..og nevnte piler ller no.. jeg fant ikkje noen piler på &**; men leter. noen som vet om noen tegn jeg ikke har funnet ? =)

Edit1: og kunne noen forklare color shemer? hva er det?

Edit2: JA og ikke minst: JEG Er ELENDIG I PHOTOSHOP! :p så helst ikke snakk så mye om det.. bare tips meg om noen filtere som kansje gjør noe mer lan aktig

Edit3: Og drop tabellen, GJERNE men med hva? masse div'er som jeg har bestemt posisjonen width og height på i css? som dette?

#header {

background-image: url("gfx/banner.jpg");

width: 694px;

height: 93px;

left: 36px;

top: 25px;

position: absolute;

border: 1px solid #eee;

font-size: 9px;

}

er dette riktig? :)

Endret av ziller
Lenke til kommentar

Begynn gjerne med å finne ut hvilke farger du vil bruke. Gjerne 1-2 farger (som du jo kan variere)

Finner du ikke piler eller noe sånt, lag det. Det er omtrent det enkleste du kan gjøre i photoshop, marker et område som en trekant og fyll det med farge...

Filtere kan ikke gjøre det så mye bedre. Lær deg litt photoshop du. Og lek deg litt rundt med slike layer modes (til høyre - rett over listen over layere - en dropdown meny), de funker ofte bra om du plasserer flere layere oppå hverandre.

Men egentlig trenger du ikke masse effekter. Tror det ville funket bedre med enten hvit eller mørk bakgrunn og så gjerne en skarp farge som går igjen på hele siden - som rød, blå, grønn, rosa, gul, orange eller lignende.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort siden litt mer helhetlig. Med det mener jeg å sette sammen alt i en stor boks og heller hatt noen elegante streke/dropshadowerr isteden for mikse mellom solid/dotted.

Finn et helt nytt fargevalg. Det var rett og slett motbydelig. Ville satt inn litt friskere og livligere farger enn de kjedelige grå- og hvitfargene. Se litt i oppslagsverk over artikler og les litt om layoutoppbygging og fargevalg.

Angående headeren ville jeg satset på å satt inn litt mer pc-relaterte ting enn noe klisjefylte tekst.

PS: Demp rekke-tunge-smilie-bruken, det blir litt unødvendig i lengden :)

Lenke til kommentar

For å si det sånn; du må være god for å få til noe bra med filtre!

Sats heller på fine farger, rette mellomrom mellom tekster og bokstaver etc.

Se www.telenor.no for eksempel, pene farger, ingen spesielle effekter utenom litt skygger, og innholdet er ikke satt inn i de vanlige blokkene med 1px outline... Bare et eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...