Gå til innhold

Super Varmt Skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg spiller Warcraft 3, blir skjermkortet mitt 90 grader ++

Seriøst? :cry: OMG, du må seriøst få deg bedre gjenomstrømning i kabinettet, flere vifter, bedre GPU kjøler eller hvertfall gjøre noe drastisk. Det der er fan ikke sunt for det stakkars kortet ditt :ohmy::dontgetit:

Lenke til kommentar

Det kan hende at Cat5.7 ikke kjører vifta på 100% før chip'en holder 90 C, noe lignende skjedde med mitt X850XT-PE og Cat5.6. Last ned og installer AtiTool, bruk Fan Control (under Settings) og sørg for at vifta går på 100% ved temperaturer over 70 C. Dette bør holde GPU mellom 75 og 85 C ved max load, og det tåler den. Ved idle (40-60 C) kan vifta godt gå på 10-30% avhengig av støynivå.

AtiTool finner du her:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=725

Lenke til kommentar
Et highend x8x0-kort skal ligge rundt 70-75 under belastning. 90 var litt i meste laget ja.

Hvor finner man info om dette?Hva er egentlig normalt?

Off-topic:

Etter åpning av pipelines på mitt kort,så har jeg litt over 60 grader i load.

Dette er med original-kjøleren.

Mvh

Edith var innom.

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar

hehe...

OK...

kortet ligger på ca.. 34grader til vanlig...

Spiller Unreal, WoW eller noe annet (som krever mye skjermkortet)da ligger kortet kansje på ca 50 +/- grader

Derfor spør jeg.... Warcrat3 er jo ikke noe krevende spill...

Det er lenge siden jeg har spilt dette, derfor prøvde jeg det her om dagen...

Jeg har maxi tower..

nok av lufting.. 3 vifter inn 2vifter ut +poweret

CPU på 30 grader når jeg spiller... noen ganger nesten opp til 40..=)

men det er mulig at vifta på GPU ikke slår seg på 100%, som tidliger nevt her...

Skal prøve AITTool... Så får jeg se i kveld =)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg la inn ATITool, men når jeg gjorde det...

Begynte skjermkortet å lage en skjærende pipelyd(ikke alarm lignende)...

Har noen opplevd dette???

Når jeg avinstalerte ATITool forsvant den, noen som hvet hva som gjør det i programmet?

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Såvidt det er meg bekjent tåler kortene i x8xx serien opptil 110C. Kortet mitt (x800XT) var også rundt 90 grader før, helt til jeg fikla med styringa og fikk vifte på 100% hele tida igjen. Veldig enkelt tror jeg ikke kortet ditt ryker, men levetida på kortet synker betraktelig ettersom du spiller mens det er så varmt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...