Gå til innhold

Bra score for RAID ???

MeG^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SiSoft hørtes dårlig ut. Jeg får 22500 på min ene stillegående Seagate 80GB Barracuda 7200RPM disk. Fikk ca 29000 på to Western Digital 30GB 5400RPM disker som jeg hadde tidligere i RAID-0.

Du utelot litt viktig info: Hvilke harddisker har du. For å kunne si noe om tallene er unormalt lave eller om der er normale må du oppgi hvilke harddisker du har.

PS! Ikke stol på 100% på de tallene du får ut. Jeg syntes RAID-0 var raskere i praksis enn det tallene sa. Prøvde maskinen min med både RAID-0 og ikke-RAID med de samme diskene og syntes forskjellen var stor. Ifølge benchmarks så var derimot forskjellen liten.

Lenke til kommentar

Må formatere og legge inn på nytt.

Brukte Norton Ghost til å lage en recovery-CD. Kunne da kjøre en full reinstallasjon av Windows XP med drivere, software osv på ca 3 minutter.

Syntes din score var lav. Jeg har en identisk disk hvis du ser bort fra at min har 2 plater mens dine har 1 plate i hver.

Kjør HDTACH 2.61 og se hva du får der.

Jeg får en kurve som starter på ca 43MB/s og slutter på ca 24MB/s med gjennomsnitt på 36,7MB/s. Kurven er ganske jevn, men regner med at den blir veldig hakkete i RAID-0.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-02 02:38, Avatar- skrev:

Vel, jeg fikk 46000 i Sisoft sin harddisk bench. Jeg har 2x 80 WD Caviar 8 MB cache ... På en Highpoint RAID kontroller på Abit KR7A....

Samme score for meg ca 46000....

2 IBM GXP60 80GB raid 0, Abit Kr7a

[ Denne Melding var redigert av: oathunder på 2002-08-02 04:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...