Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lav hastighet på bit comet!hvorfor?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en en 4mb linje fra telenor,brukt bit comet en stund nå har ligget på rundt 250-300 kb/sek! så var jeg så dum og formaterte og la inn windows på nytt,og nå sitter jeg med en hastighet på 20kb/sek,hvorfor??har skrudd av firewall og avinstallert sp2!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du åpna porter i routeren? eventuelt huska å sette de samme portene i bit comet?

SP2 er på ingen måte lurt å avinstallere. Selvom det bød på buggy system før så er det stabilt nå.

Lenke til kommentar
ja gjorde det og se,steg til ca 40kb/s  hmm? :cry:

Av ren interesse: hva slags modem har du egentlig?

oh, btw, forsøkt å starte maskinen på nytt? og brannmuren bør egentlig stå på og bare åpne de portene programmet skal ha...

Endret av xeon
Lenke til kommentar
speedtouch fra telenor,prøvde og restarte mask og,hjalp ikke!men jeg har norton antivirus på mask,men auto protect er ikke på så det skal ikke den som kødder heller!

nav skal ikke ha noe å si... det var den innebygde brannmuren på online adsl oppkoblingen du skrudde av?

edit: mente nav, ikke nis

Endret av xeon
Lenke til kommentar
Sitter her med en en 4mb linje fra telenor,brukt bit comet en stund nå har ligget på rundt 250-300 kb/sek! så var jeg så dum og formaterte og la inn windows på nytt,og nå sitter jeg med en hastighet på 20kb/sek,hvorfor??har skrudd av firewall og avinstallert sp2!!

jeg ser du er en luring som ikke kjører sp2 og som atpåtil har skrudd av autoprotect på antivirus. det er ikke en god kombinasjon.

hva med å scanne for virus/adware/spyware/malware etc?

Lenke til kommentar

Speedtouch har innebygget router..Har speedtouch selv

Gå inn på routeren (10.0.0.138) i nettleseren så konfigurerer du portene

kan også være det at de du laster ned fra har satt en esse upload så derfor får du lav hastighet når du laster ned.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...