Passasjer Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei, jeg har nå brukt hele dagen på å downloade Mandrakelinux 10.1 Official. Det var da ganske kjipt når jeg oppdaget at den fryser under innstall. Specs står i profilen, håper noen gidder hjelpe Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 *hint* hjelp bilen stopper bare, kva er galt? *hint* Kor langt i innstalasjonen kjemer du? Kan du ta alt-Fn eller reagerer ikkje maskina på tastaturet? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 He he Det er like etter at man har lest lisensen og godtatt.. Så står det: vennligst vent Insstallerer driver for disk/ide|scsi|hardware_raid|firewire kort nVidio Corp.| Jeg lurer på om den ikke finner SATA-kontrolleren på kortet. Windows gjør i hvertfall ikke det, og trenger enn egen diskettt med drivere på. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg kan dessverre ikke hjelpe, men er ikke Mandrake 10.1 litt utdatert? Det heter Mandriva i disse dager, kanskje du er heldigere med nyeste versjon. Uansett, hadde ikke du nettop installert Ubuntu? Hvis det fungerte greit, hvorfor ikke bare beholde det? Jeg foretrekker ihvertfall helt klart Ubuntu fremfor Mandrake/Mandriva. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Ubuntu fungerer dårlig på den nye pc'en, men fint på den gamle. Kan fint innstallere det, men istedetfor en loginscreen, kommer det masse rare farger i striper. Jeg lastet ned nyeste Mandriva, og får samme problem der. Men Mandriva var litt mer forklarende, og sa at den trengte en SATA-driver, og at den ikke fant en. Jeg har en på diskett, hvordan kan jeg få Mandriva til å bruke den under install? Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Om du ikke får S-ATA kontrolleren til å virke under Mandriva-installasjonen, kan du nok glemme det. Jeg tok en titt på profilen din. Det skjermkortet ditt er et PCI-express-kort, er det ikke? Installerte du i386- eller AMD64-versjonen av Ubuntu? Her er en tråd fra Ubuntu-forumet som kan se ut til å være om samme problem som du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå