Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Penger på konto er penger. Penger du har stående innpå pokerklienter er poker-penger. Det er en stor forskjell, som du snart vil lære deg. Greit nok at du spiller "kun" nuts ol, badbeats skjer hele (fuckings) tida. Dine AA taper faktisk mot 22 en av fem ganger! :dontgetit: That's poker.

Jeg skulle gjerne lagret mine badbeats HH men der er ikke noe jeg tenker på når det skjer.

Taper du dine $150, skal du da sette innpå nye $15 og grinde deg opp igjen...? Tenk på det :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Penger på konto er penger. Penger du har stående innpå pokerklienter er poker-penger. Det er en stor forskjell, som du snart vil lære deg. Greit nok at du spiller "kun" nuts ol, badbeats skjer hele (fuckings) tida. Dine AA taper faktisk mot 22 en av fem ganger! :dontgetit:  That's poker.

Jeg skulle gjerne lagret mine badbeats HH men der er ikke noe jeg tenker på når det skjer.

Taper du dine $150, skal du da sette innpå nye $15 og grinde deg opp igjen...? Tenk på det :hmm:

6890897[/snapback]

joda, mulig jeg har litt for stor selvtillitt, men jeg har opplevd mine bad beats jeg også

Lenke til kommentar
"I samme symbol" vil være en straightflush. Ellers ja. "The nuts" er det beste som er mulig å ha på det bordet som ligger, og det er alltid minst tre like i hold'em. Ligger det et par i bordet vil the nuts som regel være fire like, med mindre det er mulig å få straightflush eller royal. Mange sier likevel "the nut straight" om den beste mulige straighten, eller "the nut flush" om en A-høy flush, uansett om det er f.eks. et par i bordet. Jeg vet ærlig talt ikke om det er feil eller ikke å si det da...

Nut straight eller nut flush vil alltid være den beste mulige straighten eller flushen. Nuts vil si en hånd som ikke kan slås av noen andre

Nuts på et parret bord vil være hus, fire like eller straight flush.

eks. Bordet er 3QQ27 of suite. Her vil nuts være Q7, det fordi at ingen andre kan ha QQ på hånden.

Men hvis bordet er 33Q27 of suite vil ikke 3Q være nuts, fordi at den er slått av QQ.

33 er nuts, og second nuts er QQ.

Hvis bordet igjen er 2h2cAh5s8h

Da vil 22 være nuts, men 34 nut straight, og to hjerter med en hjerter konge være nut flush.

Lenke til kommentar

Er litt nybegynner når det gjelder poker. Lurer egentlig på noen få tips.

1. Hvilke pokersider annbefaler dere meg å begynne på (jeg spiller utelukkende hold'em).

Jeg er interessert i å spille med penger, men med veldig lav innsats. Har spillt en del med funmoney etc. Men det blir ikke det samme, man driter liksom i om man taper funmoney... det samme gjør alle motstanderne..

2.Lurer også på om dere kan annbefale noe tilleggsprogrammer. Vet om noen som bruker programmer for å kalkulere hvor god en hånd er etc. Er dette juks btw? Hvis ja, vil jeg selvsagt ikke ha noe med det å gjøre.

3. Noe mer jeg burde vite, kan ha fordel av å lære etc.?

Lenke til kommentar

1. Hvilke pokersider annbefaler dere meg å begynne på (jeg spiller utelukkende hold'em). 

Jeg er interessert i å spille med penger, men med veldig lav innsats. Har spillt en del med funmoney etc. Men det blir ikke det samme, man driter liksom i om man taper funmoney... det samme gjør alle motstanderne..

2.Lurer også på om dere kan annbefale noe tilleggsprogrammer. Vet om noen som bruker programmer for å kalkulere hvor god en hånd er etc. Er dette juks btw? Hvis ja, vil jeg selvsagt ikke ha noe med det å gjøre.

3. Noe mer jeg burde vite, kan ha fordel av å lære etc.?

6891955[/snapback]

Jeg spiller med Poker Indicator noen ganger, det er et program som automatisk kalkulerer odds. Spiller på Pokerroom (www.pokerroom.com) det minste du kan legge inn der er 10$/20$.

Lenke til kommentar

6891955[/snapback]

Spiller for det meste på Vikingbet. Der er det minimum 20 euro man må sette inn. Syntes det er greit å spille der siden det ikke er mange tusen på hver turnering. Et bra sted å begynne. God/enkel grafikk har det også.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Geir:

1: Pokerstars har glimrende software og utvalg av bord, du kan spille NL med 0,01/0,02 i blinds.

2: Du kan laste ned Pokerstove helt gratis, det er et meget kurant program om du lærer deg å skjønne det. Jeg har aldri brukt en oddskalkulator, men det er ikke vanskelig å regne sånt i hodet. Etter mye spilling så ligger dette i underbevisstheten din uansett.

Lenke til kommentar
Pfft. dobling er da np :tease:  Finnes nok av folk som caller det meste. Dette skjedde meg for 5 minutter siden :D :

6894146[/snapback]

Du har mye mindre kontroll over poker i en kort tidsramme enn hva du skulle tro.

Forresten så ser vi ikke hva han synte med.

6894238[/snapback]

jada jeg vet det man aldri har fullstendig kontroll, det var en halvveis spøk at det er lett å doble (jeg fikk i det minste postet skrytebilde av poten)

det står at han synet med 17, (han reraiset med 56, jeg gikk all in med 59, han synet med 17)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Geir:

1: Pokerstars har glimrende software og utvalg av bord, du kan spille NL med 0,01/0,02 i blinds.

2: Du kan laste ned Pokerstove helt gratis, det er et meget kurant program om du lærer deg å skjønne det. Jeg har aldri brukt en oddskalkulator, men det er ikke vanskelig å regne sånt i hodet. Etter mye spilling så ligger dette i underbevisstheten din uansett.

6894229[/snapback]

Ja, det ligger delvis i hodet, men jeg nekter å tro at du kan alle muligheter og kombinasjoner i hodet, derfor kan det være kjekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...