Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Kortene våres

Du som er i kortstokkene

La ditt navn holdes hellig

La ditt A-A komme

La din vilje skje

På jorden som i himmelen

Gi oss i dag vårt daglige royal straight flush

Forlat oss vår tabbe

Som vi òg forlater våre bløffere

Led oss ikke inn i bad beat

Men frels oss fra å rykke ut

For chips er ditt

Og makten og æren i evighet

Amen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortene våres

Du som er i kortstokkene

La ditt navn holdes hellig

La ditt A-A komme

La din vilje skje

På jorden som i himmelen

Gi oss i dag vårt daglige royal straight flush

Forlat oss vår tabbe

Som vi òg forlater våre bløffere

Led oss ikke inn i bad beat

Men frels oss fra å rykke ut

For chips er ditt

Og makten og æren i evighet

Amen.

6887019[/snapback]

Haha, dagens

Lenke til kommentar
nut straight = ?

6871271[/snapback]

Beste mulige straight.

For eksempel AK på hånd, med Q J T på flop.

6871838[/snapback]

Så dersom man f.eks begynner med K Q på handa vil 9-T-J-Q-K i samme symbol være nut straight??

6874915[/snapback]

Hvis bordet er f.eks 789xx vil TJ ha nut-straighten, T6 ha second nut straight og 56 ha sucker straighten.

6875386[/snapback]

56 blir også kalt ass-end straighten :)

Lenke til kommentar
NL100 med $100 roll er selvmord.

6889933[/snapback]

hva mener du? 100 er jo maks innskudd på bordet..

6890025[/snapback]

Om du taper da, så har du mista alt.

6890035[/snapback]

det gjelder jo alle på bordet? er jo ingen forskjell mellom å ha penger på bankkontoen eller å ha dem som chips i bakhånd. tar jo under et halvt minutt å sette inn mer

Lenke til kommentar

Det handler ikke om at du ikke er konkurransedyktig, herregud. Det handler om at du risker -hele- bankrollen din på ett bord. Du kan riske alt du har på én eneste hånd.

Plutselig viser det seg at bordet er utrolig tregt, og du vil skifte. Oi, mista du 30% av stacken før du dro? 50% av å spille på nettet er å kontrollere rollen sin.

Lenke til kommentar
Men i motsetning til dem så risker du hele bankrollen din.

6890123[/snapback]

hvilken forskjell utgjør det. at jeg ikke kan spytte inn mer umiddelbart? tar ikke lang tid å sette inn mer penger

Edit: selvmord eller ei, fikk en fin pot ut av det:

6890163[/snapback]

Om du har mer cash som du kan sette inn så er det jo mulig å spille det, men om man går ut i fra at bankrollen er alt man har å spille for så er nuts å spille nl100;)

Lenke til kommentar
Det handler ikke om at du ikke er konkurransedyktig, herregud. Det handler om at du risker -hele- bankrollen din på ett bord. Du kan riske alt du har på én eneste hånd.

Plutselig viser det seg at bordet er utrolig tregt, og du vil skifte. Oi, mista du 30% av stacken før du dro? 50% av å spille på nettet er å kontrollere rollen sin.

6890175[/snapback]

resten av bankrollen min er på bankkontoen min, penger er penger uansett om de er som bankroll eller på kontoen

Mener du at det er fordel å kunne fylle på så du hele tiden har maks antall chips? Hvis jeg har lite chips (så lenge det er over 40-50% av maks i tilfelle jeg får nuts) så blir jeg undervurdert, noe som er en fordel i mine øyne (spesielt med tanke på min tighte taktikk)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Jeg mener at vitsen med å spille poker for å tjene penger er at man skal tjene på det. Og én bad beat så er du på null.

6890334[/snapback]

jeg skjønner ikke helt logikken, men du mener man ikke har tapt like mange penger dersom man har 200 tilsammen og taper 100 dollar enn om du har 100 tilsammen og taper 100 (selv om man man har 100 dollar klar til pokerbruk i nettbanken)?

Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg. Noensinne hatt en gigaglid før? Alt klaffer, du er omringet av fisker og du ser muligheten til å tjene en -god- slant penger. Alt går fint, helt til du blir fiska ut av en nobrainer. Du kommer tilbake femten minutter senere med nye penger, og oppdager at bordet har blitt helt annerledes.

Og hvis du har 100 dollar klar til pokerbruk, hvorfor hiver du de ikke innpå?

Lenke til kommentar
Ja, det mener jeg. Noensinne hatt en gigaglid før? Alt klaffer, du er omringet av fisker og du ser muligheten til å tjene en -god- slant penger. Alt går fint, helt til du blir fiska ut av en nobrainer. Du kommer tilbake femten minutter senere med nye penger, og oppdager at bordet har blitt helt annerledes.

6890666[/snapback]

dette er det første gode poenget du kommer med, men følelsen er det samme stort sett hver gang jeg spiller. Jeg blir sjelden tatt av noobraids ettersom jeg stort sett aldri går all in uten å ha nuts (men hvis jeg ser tydelig at han ikke har det, kan jo dette også forandres) men, klart, man vet aldri. Dessuten tar det ikke 15 minutter å sette inn mer penger

hvis du spiller aggresivt og er avhengig av den riktige flyten for å lykkes, kan det kanskje være "selvmord"

Og hvis du har 100 dollar klar til pokerbruk, hvorfor hiver du de ikke innpå?

fordi jeg spiller for å tjene penger (og samtidig ha det moro), og kaster ikke innpå hvis jeg ikke trenger det

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...